سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش تعداد مسافران، لایحه تقسیم کرایه برای سوارشدن سه نفر در تاکسی تقدیم شورای اسلامی شهر قم شد.
کد خبر: ۹۱۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 28 October 2020

به گزارش تابناک قم، امیر یزدی با اشاره به تمهیدات لازم در شرایط کرونایی در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهری، اظهار داشت: بر اساس اعلام آمار اولیه بیش از ۲۷ درصد از انتقال ویروس کرونا مرتبط با حمل‌ونقل عمومی است، به همین دلیل از ابتدای شیوع کرونا ناوگان اتوبوسرانی تعطیل شد و تاکسی‌رانی محدودیت‌هایی را اعمال کرد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه در این شرایط کرونایی نمی‌توان زندگی را تعطیل کرد، خاطرنشان کرد: از ۱۰ خردادماه ناوگان اتوبوسرانی فعال شد و همچنین تا ۵۰ درصد تاکسی‌رانی فعالیت خود را از سر گرفت.

یزدی ابراز کرد: ضدعفونی کردن ناوگان حمل‌ونقل در سطح اتوبوس و تاکسی‌ها از همان ابتدا بر اساس پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی و ستاد ملی مورد توجه قرار گرفت و باز بودن شیشه‌ها مورد تأکید است.

وی ادامه داد: زدن ماسک توسط رانندگان از همان ابتدای شیوع کرونا مورد توجه قرار گرفت و با وجود اینکه ماسک بسیار کم بود با همکاری سپاه علی ابن ابیطالب(ع) در تأمین ماسک با مشکلات کمتری مواجه شدیم، ضمن اینکه سپاه در طرح معیشت رانندگان و تهیه ضدعفونی‌کننده‌ها بسیار همراهی داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر ضدعفونی اتوبوس‌ها به‌طور شبانه‌روزی انجام می‌شود و امکاناتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، یادآور شد: تجهیزاتی در حال خرید است تا به‌صورت بخار در داخل اتوبوس‌ها روند ضدعفونی انجام شود.

یزدی افزود: قرار است به‌زودی تجهیزات لازم را در راستای ضدعفونی به‌صورت بخار از ستاد پدافند شهرداری تحویل بگیریم تا با ساماندهی بهتری وضعیت اتوبوس‌ها در مناطق مختلف انجام شود.

وی گفت: در تاکسی باید سه نفر مسافر باشد و برای اینکه راننده متضرر نشود فکری به حال کرایه نفر چهارم شود، برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش تعداد مسافران، لایحه تقسیم کرایه برای سوارشدن سه نفر در تاکسی تقدیم شورای اسلامی شهر قم شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار