رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بی‌توجهی ستاد کرونا به پیشنهادش برای تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۱۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 27 October 2020

«محسن هاشمی» در حاشیه جلسه امروز -سه‌شنبه- شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: هفته گذشته پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران را مطرح کردم ولی ستاد مقابله با کرونا توجهی به این پیشنهاد نداشت و از این اتفاق متأسفم.

وی افزود: وضعیت اقتصادی کشور اگر مناسب تر بود مقابله با کرونا بهتر انجام می‌گرفت.

واکنش رئیس شورای شهر تهران به خصوصی‌سازی برخی معابر

«محسن هاشمی» در پاسخ به سوالی درباره خصوصی سازی کوچه‌های بن بست و اخذ پول از شهروندان برای ورود به این کوچه‌ها، گفت: این مساله را که می‌گویید حتما مواردش خیلی کم است. 

وی افزود: بیشتر جنبه امنیتی دارد و شرکت‌هایی هستند که وظیفه امنیت را به صورت خصوصی برقرار می‌کنند و البته باید دستورالعمل این کار را جدی‌تر کنند. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: این موارد باید احصا و با آن برخورد شود و عمدتا نیز باید از طریق نیروی انتظامی ورود کنند. 

هاشمی ادامه داد: شهرداری تهران هم می‌تواند ورود کند و اگر کسی شکایتی کرد، مسئولان منطقه،‌ محله و ناحیه رسیدگی کنند و اجازه ندهند چنین اتفاقی رخ دهد. 

وی درباره لایحه یک فوریتی امروز شهرداری مربوط به ارائه تخفیف به مستاجران شهرداری گفت: اکنون بیش از هشت ماه است که مشکل کرونا را داریم و در برخی اماکن، غرفه‌داران مستاجر شهرداری دچار ضرر و زیان شدند و درخواست جبران این ضرر را داشتند. 

وی افزود: برای مثال در هر ایستگاه مترو تعدادی غرفه است و براساس دو میلیون مسافر در روز ارزیابی و اجاره داده شده‌است،  اما الان تعداد سفرها کم شده و غرفه‌داران مدعی ضرر و زیان شدند.

وی اظهارداشت: کم کم بین این گروه و شهرداری که تعداد آنها هم زیاد است اختلافات شدیدی ایجاد می‌شود و تصمیم‌گیری سخت شده است و برای همین این موضوع را در شورای شهر به بحث گذاشتند تا اگر می‌شود و لازم است تخفیفاتی ارائه شود تا هم ضرر و زیان آنها کمتر شود و هم بتوانند کار خود را ادامه دهند.

انتظار فرج مهمترین مقدمه و بستر ظهور امام زمان (عج) است

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در آغاز جلسه امروز شورا با اشاره به فرارسیدن سالروز آغاز ولایت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی و گرامی‌داشت این روز بزرگ گفت: متاسفانه در این ایام با وجود معنویت و اهمیتی که در میان شیعیان دارد، شاهد کم توجهی به سیره و توصیه‌های قطب عالم امکان هستیم.

وی در این باره افزود: مفهوم پیشرو و متعالی مهدویت، که عناصر اصلی رعایت اخلاق و تقوی در رفتار شیعیان و افزایش آگاهی و دانش در جامعه اسلامی جهت فراهم کردن زمینه های ظهور است، با آسیبهای جدی از سوی جریانات افراطی و تفریطی مواجه بوده، به نحوی که امام خمینی در منشور روحانیت، بخشی از این آسیبها را در مخالفت متحجرین با انقلاب اسلامی و تحول در جامعه، به بهانه افزایش ظلم وفساد در جامعه برای تسریع در ظهور عنوان کردند و امروز شاهد روی دیگر این آسیب از سوی افراطیون در تندروی در رفتارهای دینی هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: مهمترین مقدمه و بستر ظهور حضرت، ارتقای آگاهی و دانش جامعه نسبت به دین و فهم کمبودها و نیاز به تکمیل هدایت توسط ولی الله الاعظم است که در روایات با عنوان انتظار فرج از آن یاد می شود، این انتظار رفتاری فعالانه و نه منفعل و صرف دعا و بی عملی است.

هاشمی اظهار داشت:  سیره مهدوی مبتنی بر اخلاق انسانی، مدارا، مهربانی، مروت و رعایت حقوق همه انسانهاست، لذا نمی‌توان به نام مهدویت به طرد و تکفیر و تحقیر دیگر انسانهایی که مانند ما فکر نمی‌کنند، بپردازیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: جامعه مهدوی، جامعه ای آگاه و با اخلاق است که تشنه عدالت و گریزان از ظلم است، پس در این جامعه نباید شاهد ظلم و کم لطفی افراد به یکدیگر یا صاحبان قدرت و فرادستان به فرودستان باشیم، هرچه این شاخص و معیار در جامعه ما بیشتر تقویت شود، بیشتر در انتظار فرج و مهدوی هستیم.

رییس شورای سلامی شهر تهران گفت: یکی از معیارهای مهم اخلاقی، احترام به عقاید و سلایق متفاوت است، بویژه اگر این اعتقادات مذهبی و دینی باشد، متاسفانه در این ایام شاهد هتک حرمت نسبت به عقاید سایر مذاهب اسلامی از سوی برخی جریانات متحجر و تندرو هستیم، این در حالی است که  در سیره ۲۵۰ ساله اهل بیت قبل از زمان غیبت، نه تنها شاهد کمترین بی حرمتی و رفتار خارج از ادب و کرامت انسانی با پیشوایان و پیروان سایر ادیان و مذاهب نیستیم بلکه سراسر شاهد تلاش‌های خستگی ناپذیر ائمه در جهت ایجاد وحدت و کاهش اختلاف و کینه میان مسلمانان هستیم
وی دراین باره افزود: در این راه هزینه‌های سنگینی نیز از سوی اهل بیت پیامبر پرداخت شده و جفاست که به نام دوستی با خاندان نبوت، آتش بر خرمن دستاورد وحدت اسلامی که حاصل ۱۴ قرن تلاش است، بزنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار