در پی حمایت مکرون از توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص)، شماری از کشور‌های عربی کالا‌های فرانسوی را تحریم کردند.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 26 October 2020

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی حمایت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص)، شماری از کشور‌های عربی اقدام به تحریم کالا‌های فرانسوی کردند.

بر پایه گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فروشگاه‌های دولتی قطر اعلام کرد کالا‌های فرانسوی را پس از سخنان مکرون در خصوص اسلام بایکوت می‌کند.

همچنین در این کشور «پنیر‌های فرانسوی» از طبقه فروشگاه‌های دولتی برداشته شدو یک نوع پنیر محلی به جای آن گذاشته شده است. حتی رستوران فرانسوی «Le Train Bleu» در قطر نیز اقدام به کنار گذاشتن محصولات فرانسوی کرده است.

تحریم کالا‌های فرانسوی در شماری از کشور‌های عربی در پی اظهارات امانوئل مکرون+ تصاویر

همچنین شبکه‌های توزیع «المیره» و «سوق البلدی» در قطر اعلام کرده اند که تا اطلاع ثانوی، کالا‌های فرانسوی را از فروشگاه‌ها جمع‌آوری خواهند کرد.

در یکی از فروشگاه‌های المیره، خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که کارمندان این فروشگاه را دیده است که مربا‌های مارک سن دالفور را از قفسه‌ها خارج می‌کردند.

دانشگاه قطر نیز روز جمعه در توئیتی از به تعویق انداختن هفته فرهنگی فرانسه در پی آنچه آن را «حمله عمدی به اسلام و نماد‌های آن» توصیف کرد، خبر داد.

از سوی دیگر، تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که در کویت نیز برخی از کالا‌های فرانسوی از فروشگاه‌ها جمع آوری شده است.

تحریم کالا‌های فرانسوی در شماری از کشور‌های عربی در پی اظهارات امانوئل مکرون+ تصاویر

خالد العطیبی، نایب رئیس فدراسیون تعاون کویت به خبرگزاری فرانسه گفته است: حدود ۶۰ تعاونی که عمده توزیع‌کنندگان در کویت هستند، تحریم کالا‌های فرانسوی را اعلام کرده‌اند.

ما تمام محصولات فرانسوی یعنی پنیرها، خامه‌ها و مواد آرایشی را از قفسه‌ها جمع کرده‌ایم و به نمایندگی‌های مجاز این مارک‌ها در کویت بازگردانده‌ایم.

تحریم کالا‌های فرانسوی در شماری از کشور‌های عربی در پی اظهارات امانوئل مکرون+ تصاویر

«محمد المتیری» رئیس فدراسیون آژانس‌های مسافرتی کویت به خبرگزاری فرانسه گفت: حدود ۴۳۰ آژانس مسافرتی در کویت نیز رزرو پرواز‌های خود به فرانسه را متوقف کرده‌اند.

در اردن نیز «جبهه اقدام اسلامی» که حزب مخالف اردن به شمار می‌رود، از شهروندان درخواست کرد که محصولات فرانسوی را تحریم کنند.

همچنین در پی حمایت امانوئل مکرون از اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص)، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از مردم کشورش خواست تا دیگر کالا‌های فرانسوی خریداری نکنند.

تحریم کالا‌های فرانسوی در شماری از کشور‌های عربی در پی اظهارات امانوئل مکرون+ تصاویر

اردوغان امروز در سخنانی گفت: همانطوری که آن‌ها خواهان تحریم کردن محصولات ترکیه‌ای در فرانسه می‌شوند، من از مردم ترکیه می‌خواهم تا کالا‌های فرانسوی را تحریم کنند.

تحریم کالا‌های فرانسوی از سوی کشور‌های عربی در حالی انجام می‌شود که کشور‌های حاشیه خلیج فارس به ویژه قطر، عربستان سعودی و امارات از مهمترین بازار‌های صادرات صنعت صنایع غذایی و کشاورزی فرانسه به شمار می‌روند.

تحریم کالا‌های فرانسوی در شماری از کشور‌های عربی در پی اظهارات امانوئل مکرون+ تصاویر

مکرون پیشتر در واکنش به انتشار کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر اسلام و پس از کشته شدن معلم فرانسوی گفته بود: ما از کاریکاتور‌ها دست نخواهیم کشید و تمامی فرصت‌هایی را که جمهوری فرانسه باید به حوانانش بدون هیجچ تمایزی اعطا کند، اعطا می‌کنیم.‌ای معلم ما با تمامی استادان و معلمان این را ه را ادامه خواهیم داد.

مکرون همچنین در سخنانی دیگر در واکنش به انتقاد‌های صورت گرفته گفته بود: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه صلح به تمامی تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما اظهاراتی از روی انزجار و تنفر را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگویی منطقی دفاع می‌کنیم. ما همواره در سمت کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار