سردار عبدالله حسنی:
به گزارش تابناک سمنان: بمناسبت هفته ناجا و به پاس قدردانی از زحمات شایسته و بی دریغ عوامل، پرسنل نظامی و انتظامی به منظور صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در معیت جمعی از همکاران اداره کل با فرمانده نیروی انتظامی استان سردار حسنی دیدار و گفتگو نمود.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 26 October 2020
اصلی‌ترین ماموریت و وظیفه ذاتی ناجا خدمتگزاری به مردم است
در این دیدار که در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا صورت گرفت فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان، اصلی‌ترین ماموریت و وظیفه ذاتی ناجا را خدمتگزاری به مردم برشمرد.
سردار حسنی فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان مجموعه خود را همواره حامی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مقابله با قاچاق چوب، گیاهان دارویی، زمین خواری و تخلفات مرتبط با اراضی ملی و اطفای حریق در سراسر استان بر شمرد.
سردار حسنی گفت: فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی کشور باید از مدارس به دانش آموزان تدریس و نهادینه شود.
سردارحسنی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی کشور باید به فرهنگ جمعی تبدیل شود اظهارداشت: این امر فقط در صورت همکاری و هماهنگی مسئولان، مشارکت مردمی، فعالیت رسانه‌های ملی و اجرای برنامه‌های موثر امکان پذیر خواهد شد.
جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز ضمن تبریک هفته ناجا به سردار حسنی و همکاران زحمتکش و گرامیشان، خروجی امنیت استان سمنان را مرهون عزم جدی، تلاش و زحمات شبانه روزی همه خدمتگزاران در این عرصه دانست.
مرادی حقیقی به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در دیدار با سردار حسنی خاطر نشان ساخت: فلسفه شکل گیری یگان حفاظت در سازمان جنگل‌ها و ادارات منابع طبعیی و آبخیزداری این بود که میراث طبیعی خداوندی که موجب شادابی و نشاط مردم می‌شود بخوبی حفظ و صیانت شود.
وی حفاظت ازجنگل‌ها و مراتع را اصلی‌ترین و اولویت دارترین استراتژی اداره کل برشمرد و تصریح کرد: ما برای حفاظت از این منابع خدادادی یگان حفاظت را تقویت می‌کنیم.
جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکید کرد: حضور پلیس در عرصه‌های خدمت در همه دوره‌های انقلاب به خوبی دیده می‌شود و حضورنیروی انتظامی در هر مکانی برای مردم آرامش و امنیت دارد. فداکاری و ایثارگری و پای دین خدا بودن و ایستادگی برای حفظ امنیت مردم از شاخصه‌های نیرو‌های پلیس است.
وی اضافه کرد: استقرار نظم و امنیت پایدار در کشور مرهون فداکاری‌های نیرو‌های مسلح از جمله نیرو‌های خدوم انتظامی است.
مرادی حقیقی با اشاره به تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری بر حفظ انفال و مقابله با زمین خواری، تعامل و همکاری بین دو مجموعه را ستودنی و حائز اهمیت برشمرد و با اشاره به تراکم جمعیتی و نیز ارزش افزوده اراضی شمالی استان سمنان، اصلی‌ترین ماموریت مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری را مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی ملی عنوان نمود.

سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اعلام کرد: علیرغم محدودیت‌ها و مشکلاتی که در زمینه تامین نیرو‌های یگان و تجهیزات حمل و نقل و گشت و مراقبت وجود دارد، اما می‌توانیم ادعا کنیم که در پیشگیری از قاچاق چوب تاغ، تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی جزو استان‌های موفق کشور هستیم.
وی گفت: علت اینکه با وجود محدودیت‌های اعتباری و کمبود نیرو‌ها توانستیم درامر حفاظت از منابع طبیعی توفیق حاصل کنیم بخاطر همکاری و تعاملی است که بین منابع طبیعی، نیروی انتظامی و قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال استان وجود دارد.
سرهنگ ابوطالبی، بزرگترین دغدغه یگان در فصل بهار را موضوع چرای دام در مراتع دانست و افزود: یگان حفاظت بنا به شرایط موجود و پیشگیری از حریق در جنگل‌ها، مراتع و چرای زودهنگام و بی رویه در مراتع، قاچاق چوب تاغ در ۸ پاسگاه فصلی در استان سمنان ایجاد کرده است.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار