تاکنون 12 هزار نفر در استان وارد سامانه طرح اقدام ملی مسکن شده‌اند که بخشی امروز واگذار شده و مقرر شده است با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی و برگزاری جلسه ویژه در روزهای آینده برای سرعت بخشی به این پروژه، بخش باقی مانده نیز با سرعت بیشتر در مسیر کار قرار گیرد. ‎
کد خبر: ۹۱۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱ 24 October 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری  ، احمد حسین زادگان در حاشیه مراسم مراسم افتتاح ، کلنگ زنی و واگذاری گروهی زمین در قالب طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور که با حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، افزود : اقدام عملیاتی طرح اقدام ملی مسکن از ماه ها قبل در مازندران آغاز شده بود و امروز طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن در قالب طرح‌های اقدام ملی مسکن و مسکن مهر در استان‌های مختلف کشور با دستور رییس جمهور افتتاح و قرارداد تخصیص و اتصال پروژه به پنج متقاضی به صورت نمادین در استان انجام شد.

وی با بیان این که در مازندران نیز در سراسر استان این پویش در حال انجام است ، گفت : در جاهایی که پروژه با استقبال مردم واقع شده و زمین بموقع تحویل شده است ، علیرغم این که اهلیت سنجی کمی زمان برده است، کار از سرعت خوبی برخوردار است.

استاندار مازندران افزود : برای شهرستان هایی که کمی از پروژه عقب هستند، در این جلسه تصمیم گرفته شده است با بهره گیری از زمین های دستگاه های دولتی، زمین هایی بصورت خود مالکی و زمین هایی از منابع ملی مساله حل شود.

حسین زادگان گفت : به نظر می رسد با تصمیمات جدید و حمایت هایی که دولت دارد صورت می دهد و اقدامات خوبی که در استان صورت گرفته، بتوانیم به ظرفیت مقرر 17 هزار واحد مسکونی پیش بینی شده برای افراد در استان برسیم.

امروز همچنین ۲ هزار و ۳۰۹ قطعه زمین در قالب طرح اقدام ملی مسکن همزمان با سراسر کشور با دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری به متقاضیان جوان مسکن اولی در مازندران واگذار شد.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی مازندران تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در تمام شهرهای استان مازندران واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۹ مسکن اولی متقاضی مسکن ملی در استان زمین ملی را دریافت کردند و حدود سه هزار و 400 نفر دیگر هم در قالب خودمالکی عملیات اجرایی مکن خود را در اراضی ملکی در شهرهای مختلف در دست اجرا دارند.

دولت به متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی بین ۸۵۰ تا یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت می کند.

مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن که سال گذشته در برخی شهرهای استان مازندران شروع شده بود اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصد در دست اجرا قرار دارد و قرار است بخشی از این واحدهای مسکونی در سال آینده به بهره برداری برسد.
طرح اقدام ملی مسکن همزمان با سراسر کشور سال گذشته در استان مازندران شروع شد. سهمیه این استان حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی اعلام شد که تاکنون حدود ۵۰ درصد از این برنامه محقق شده است.
تخصیص مصالح ساختمانی زیر قیمت بازار ، تخفیف ۱۰ درصدی صدور پروانه و عوارض ساخت و برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت ۲۳۰ میلیون ریالی برای هر واحد مسکونی در صورت استفاده از فناوری نوین از مزیت های طرح اقدام ملی مسکن است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار