معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان: منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: محدودیتی برای واگذاری زمین به اقشار مردم برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی مسکن در استان سمنان وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 22 October 2020
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان روز پنجشنبه در حاشیه آیین ویدئو کنفرانسی طرح اقدام ملی مسکن با حضور رئیس جمهوری در سالن کوثر استانداری افزود: بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با حضور ریاست جمهوری امروز برگزار شد و خوشبختانه نوید بسیار خوبی برای خانه دار شدن هموطنان‌مان در ۳۱ استان کشور داده شد.
وی با بیان اینکه استان سمنان هم از طرح‌های افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی وزارت راه و شهرسازی، بهره‌مند است، ادامه داد: مسکن یکی از الزام‌ها برای زندگی مردم و زمینه ساز آرامش در جامعه است.
منوچهر فخری تصریح کرد: در طرح اقدام ملی مسکن تنها وزارت راه و شهرسازی متولی تامین مسکن نیست و بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله بنیاد مسکن، بانک مسکن و دیگر بانک‌های عامل هم مسئولیت دارند.
فخری خاطر نشان کرد: در حوزه اداره کل راه و شهرسازی مرکز و غرب استان سمنان عملیات اجرایی ۲۴۹ واحد مسکونی با پرداخت وجه و واگذاری زمین آغاز شد و همچنین مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: در شهرستان شاهرود عملیات اجرایی ۹۶ واحد مسکونی آغاز شد و ۲۴ واحد مسکونی دیگر در این شهرستان در مرحله سفت کاری قرار دارد.
فخری با بیان اینکه در شهرستان دامغان قرارداد ساخت ۱۱۴ واحد مسکونی در ۳۸ قطعه با سه تن از پیمانکاران منعقد شده است، افزود: بنیاد مسکن استان بر حُسن اجرای این طرح نظارت خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: در کمیسیون ماده پنج مجوز تغییر کاربری برای ساخت واحد‌های مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن داده شد تا اراضی مدنظر با قیمت مناسب‌تر در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در مجموع در حوزه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان عملیات ساخت ۲۴۸ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است.
فخری گفت: هیچ محدودیتی در واگذاری زمین برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی نداریم و شهرداری و دستگاه‌های اجرایی استان برای خانه‌دار شدن اقشار مردم پای کار هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطر نشان کرد: تقاضای مردم در استان سمنان برای مشارکت در خانه دار شدن در طرح اقدام ملی مسکن کم است، اما با این وجود در تمامی شهرستان ها، زیرساخت برای اجرای این طرح مهم فراهم است.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار