رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ۶۴ درصد ساختمان‌های تازه احداث در این استان فاقد مجری صاحب صلاحیت است که می‌تواند در کیفیت بنا موثر باشد.
کد خبر: ۹۱۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 21 October 2020

سعید سعیدیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورتی که حلقه‌های مختلف احداث یک بنا کامل نباشد، نمی‌توان اطمینانی در خصوص کیفیت ساختمان داد و یکی از حلقه‌هایی که می‌تواند در کیفیت ساختمان مطرح باشد و مسئول احداث آن را معرفی کند، مجری صاحب صلاحیت است.

سعیدیان اظهارداشت: در صورتی که نسبت به تکمیل حلقه‌های احداث ساختمان به ویژه مجری صاحب صلاحیت بی‌توجهی شود، همه متولیان از شهرداری تا وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرا نشدن کامل قانون مسئول و محکوم خواهند بود.

این مقام مسئول اعلام کرد: در مورد کیفیت ساختمان در تهران، مردم باید مطالبه‌گر باشند و یکی از مواردی که باید در زمان خرید و احداث بنا مد نظر قرار دهند توجه به شناسنامه فنی و ملکی است که متولی و مسئولان هر بخشی را معرفی می‌کند.

وی بر لزوم مطالبه مردم برای اجرای درست قانون در احداث ساختمان‌ها تاکید و خاطر نشان کرد: شناسنامه فنی و ملکی کمک می‌کند تا خریدار و بهره‌بردار مشاهده کند که ساختمان تا چه میزان بر اساس اصول و قوانین ساخته شده‌است.

«سعیدیان» سازمان نظام مهندسی را یکی از حلقه‌های نظارت بر کیفیت ساخت بنا معرفی‌کرد و ادامه داد: مهندسان ناظر فقط تا این میزان اجازه نظارت دارند که تخلفات را به نهادهای مسئول گزارش دهند.

وی به قیمت تمام شده ساخت هر مترمربع بنا در پایتخت اشاره و اضافه کرد: این نرخ متناسب با نوع و کیفیت مصالح و ساخت، بین چهار تا ۱۰ میلیون تومان در نوسان است.

به گزارش ایرنا پیش از این صدور شناسنامه فنی ساختمان برای بناهای دارای بیش از 2 هزار مترمربع زیربنا الزامی بود که به تازگی این موضوع برای همه ساختمان‌ها ضروری شده است.
از سوی دیگر سازمان نظام مهندسی طی 2 ماه گذشته با عقد تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری بر لزوم استفاده از مجری صاحب صلاحیت برای احداث ساختمان‌ها تاکید کرده و شرایط آن را به امضا طرفین رسانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار