عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل استخدامی و تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آن‌ها که طبق قانون برنامه پنجم توسعه بدون آزمون استخدام شدند، حل شد.
کد خبر: ۹۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 19 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه و به نقل ازایرنا،«شهریار حیدری» افزود: استفساریه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شده بود که پس از تفسیر امروز (یکشنبه ۲۷مهر) این موضوع در مجلس مطرح و طبق آن موضوع تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر و فرزندان آن‌ها به تصویب نمایندگان رسید.

وی اظهار داشت: آیین‌نامه فرزندان جانباز، شهید و ایثارگر که طبق قانون برنامه پنجم بدون آزمون استخدام شدند و در برنامه ششم این موضوع نیامده امروز اصلاح شد که بدون آزمون استخدام شوند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این اصلاحیه به شورای نگهبان ارجاع داده شده تا در صورت تصویب نهایی برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

حیدری ادامه داد: همچنین ایثارگرانی که در هشت سال دفاع مقدس در مناطق عملیاتی حضور داشته‌اند ولی اکنون در مناطق غیر عملیاتی حضور دارند و فاقد مزایایی مانند شاغلان مناطق جنگی هستند، برای برخورداری این قشر استفساریه اصلاح شده و به کمیسیون مربوطه در مجلس رفته تا به زودی مطرح و طبق اصلاحیه، حق کسانی که در دوران جنگ در مناطق عملیاتی بودند برابر با کسانی که اکنون در مناطق جنگی از مزایای آن برخوردار شوند، برابر شود.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص طرح استفساریه تبصره یک بند «ذ» ماده ۸۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه را تصویب کردند.

در متن این استفساریه آمده است: آیا دولت موظف است افراد مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب سوم تیرماه سال ۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن که در زمان حاکمیت قانون برنامه توسعه پنجم جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۵ دی ماه سال ۱۳۸۹ که به صورت غیر از استخدام رسمی به کارگیری شده اند را براساس شرایط مندرج در بند «و» ماده ۴۴ قانون مذکور و اصلاحات آن به صورت رسمی به استخدام در بیاورد؟

در پاسخ این استفساریه آمده است بله.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، هزارو ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار