تابناک خوزستان گزارش می دهد؛
روابط عمومی استانداری خوزستان بیش از آن که بتواند با خبرگزاری ها و مطبوعات موثر و رسمی استان تعامل کند یا به افرادی که شعاع اثرگزاری آنها نهایت در گروه های واتس آپی است بَسنده کرده و یا دست به دامان برخی رسانه های پایتخت نشین شده است.
کد خبر: ۹۰۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ 14 October 2020
 
 
به گزارش تابناک خوزستان، حوزه بازرسی وزارت کشور در گزارشی، نتیجه ارزیابی عمل کرد استانداری های کشور در شاخص‌های اختصاصی و عمومی را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش رسمی، استانداری خوزستان با کسب ۱۵۳۷ امتیاز در سال ۹۸ در بین استان های کشور، "رتبه آخر" را کسب کرد؛ این رتبه درحالی است که استان خوزستان همواره در سال های گذشته بیش ترین اعتبارات را در بودجه سالانه به خود اختصاص داده است.
غلامرضا شریعتی از خرداد سال ۹۵ سُکانداری استانداری را بر عهده گرفته و در این مدت به دلیل عدم شایسته‌سالاری در انتصابات، وضعیت مُبهم اعتبارات پروژه‌ها، آشفتگی مدیریتی، اظهارات جنجال برانگیز و حواشی مختلف مورد نقد شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف کشور به ویژه استان خوزستان قرار داشته است.
پاشنه آشیل استانداری را باید در عدم ارتباط سازنده و تعامل مثبت دستگاه استانداری با اهالی رسانه و خبرگزاری ها جست و جو کرد. علت ضعف مُفرط استانداری نه در معاونت ها و نه در دستگاه ها بلکه باید در زیر گوش استانداری جُست!
بی شک بخشی از این ارزش یابی ماحصل مستندسازی تیم حوزه مدیریت و روابط عمومی استانداری خوزستان است.
روابط عمومی به جای ارتباط سازنده برای انعکاس بهتر و شفاف وضعیت خوزستان و تلاش های صورت گرفته با ایجاد تقابل با رسانه ها به ویژه رسانه های انقلابی فرصت بازنمایی تلاش های صورت گرفته را از استانداری سلب کرده است.
بسیاری از خبرگزاری های رسمی کشور در استان هیچ ارتباط سازنده و موثری با استانداری ندارند و این ضعف بزرگی برای استانداری است که اثرات این خطای استراتژیک روابط عمومی در این گونه گزارش ها مشهود و مُبرهن است.
امروز روابط عمومی استانداری خوزستان بیش از آن که بتواند با خبرگزاری ها و مطبوعات موثر و رسمی استان تعامل کند یا به افرادی که شعاع اثرگزاری آنها نهایت در گروه های واتس آپی است بَسنده کرده و یا دست به دامان برخی رسانه های پایتخت نشین شده است.
این انتظار همچنان باپرجاست که ماحصل دیدار و جلسات مکرر جناب استاندار با مطبوعات گلچین شده تهرانی چه بود؟ چه آورده ی برای خوزستان داشت؟
اگر قرار است مُستند سازی و تصویر سازی مناسبی از عمل کرد و اقدامات استانداری خوزستان صورت گیرد خانه تکانی روی کردی در روابط عمومی و تیم رسانه ای استانداری خوزستان امری لازم و ضروری است.
رسانه های دل سوز استان نقشی مهم در افکار عمومی کشور دارند لذا شایسته است که به جای تقابل با نقدها و دل سوزی ها و به قوه قهریه متوسل شدن، دستِ یاری رسانه ها را رد نکند و با پذیرش نقدهای سازنده، موتور پیش رفت و توسعه ی استان را روشن نگه دارد.
لازم است روابط عمومی تمرکز خود را از مسایل غیر رسانه ای برداشته و با ارتباط سازنده با رسانه های دل سوز تا دیر نشده استان را از قَعر رتبه به رتبه های مناسب تر سوق دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار