فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه حدود 40 درصد سرقت های صورت گرفته در استان در حوزه سرقت خودرو است گفت: دستگاه های بسیاری در کنترل و کاهش زمینه های سرقت دخیل هستند و در این زمینه باید به وظایفشان به خوبی عمل کنند تا شاهد کاهش این جرم در استان باشیم.
کد خبر: ۹۰۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 13 October 2020

کمبود پارکینگ های شهری زمینه را برای فعالیت سارقان فراهم می کند

به گزارش «تابناک البرز» سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: موضوع سرقت یکی از معضلاتی است که با سیاست گذاری صحیح و شفاف کردن وظایف دستگاه ها می توان به نتایج خوبی رسید و شاهد شیب نزولی جرایم مربوط به سرقت بود.

وی با بیان اینکه با همراهی های مسئولان قضائی در 6 ماهه اول سال شاهد توفیقات خوبی در زمینه کاهش سرقت بوده ایم، اظهار داشت: با یاری خداوند و اقدامات شبانه روزی ماموران، میزان سرقت ها در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد کنترل شده و هم اکنون روند سرقت ها کاهشی است.

این مقام انتظامی با اشاره به نقش معتمدین محله ها برای کنترل سرقت تصریح کرد: نیروی انتظامی حساب ویژه ای بر روی اعضای شورای معتمد محلات دارد و کلانتری ها نیز با برگزاری جلسات مستمر با معتمدین محلی، برنامه های ویژه ای را در زمینه کاهش سرقت محله ها در دستور کار خود قرار داده اند.

سردار محمدیان با اشاره به برگزاری 192 جلسه با معتمدین در مناطق مختلف استان ادامه داد: یکی از پیشنهادهایی که پلیس برای مبارزه با سرقت منازل ارائه داده، تهیه شناسنامه امنیتی برای ساختمان ها است و اگر این موضوع عملی شود میزان قابل توجهی سرقت های منازل کاهش می یابد.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه حدود 40 درصد سرقت های صورت گرفته در استان در حوزه سرقت خودرو است، عنوان کرد: کمبود پارکینگ های شهری و پارک کردن خودروها در معابر، زمینه را برای فعالیت سارقان فراهم می کند.

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز با اشاره به افزایش 14.6 درصدی میزان کشفیات سرقت در 6 ماهه ابتدایی سال بیان کرد: ضمن این که نسبت به سال گذشته 6/. درصد در حوزه وقوع سرقت، شاهد کاهش بوده ایم، بیش از 62 درصد سرقت های صورت گرفته توسط ماموران کشف شده است.

سردار محمدیان با اشاره به میزان قابل توجه سرقت های به عنف به وسیله سارقان مسافرکش نما گفت: محدود بودن ساعت فعالیت تاکسی رانی و اتوبوس رانی، شهروندان را ناچار به استفاده از خودروهای مسافرکش شخصی کرده و زمینه را برای سوء استفاده سارقان فراهم می کند که ضروری است در این خصوص تدابیر ویژه ای از سوی ناوگان حمل و نقل درون شهری اندیشیده شود.

وی با بیان این که می توان با ایجاد ایستگاه های تاکسی و ثبت مشخصات مسافرکش های شخصی زمینه را برای فعالیت سارقان مسافرکش نما محدود کرد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین راه های مبارزه با سرقت، آموزش مردم در زمینه پیشگیری از سرقت است که صدا و سیمای مرکز استان می تواند در این زمینه نقش محوری ایفا کند.

این مقام انتظامی با بیان این که ساخت برنامه های پلیسی با محوریت آموزشی؛ مخاطبان زیادی را می تواند همراه کند، تصریح کرد: پلیس البرز این آمادگی را دارد تا با در اختیار گذاشتن همه امکاناتش، صدا و سیما را در این زمینه همراهی کند.

سردار محمدیان با اشاره به نقش مالخران در فراهم نمودن زمینه های سرقت ادامه داد: باید سازوکاری ایجاد شود تا همه صنوف، اطلاعات فروشندگان اموال دست دوم را یادداشت کرده و در اختیار داشته باشند و پلیس هم بر این روند نظارت داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که نقش دوربین های مدار بسته در امنیت اماکن و واحد های صنفی غیر قابل انکار است، خاطرنشان کرد: بدون تردید دست یابی سارقان به اماکنی که دارای تجهیزات ایمنی هستند به مراتب دشوار تر از مراکز فاقد دوربین و سیستم های ایمنی است، بنابراین اطلاع رسانی به شهروندان در این خصوص می تواند نقش بسزایی در کاهش جرایم مربوط به سرقت داشته باشد.

سردار محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: پلیس برای مبارزه با سرقت عزم جدی دارد و در این مسیر نیازمند همراهی مردم و دستگاه های مختلف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار