سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و به منظور کاهش عوارض روانشناختی بیماری، مردم کشور می‌توانند ضمن تماس با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ خدمات روانشناختی دریافت کنند.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 12 October 2020

                                                   مردم برای مشکلات روانی با۴۰۳۰ تماس بگیرند


به گزارش تابناک سمنان «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به هفته‌ی سلامت روان بیان کرد: در هفته سلامت روان به سر می‌بریم که شعار فدارسیون جهانی سلامت روان تحت عنوان سلامت روان برای همه، سرمایه‌گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر انتتخاب شده است. از این طریق کلیه دولت‌ها و تصمیم‌گیرندگان عرصه سلامت به حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه تشویق شده‌اند و در ماه‌های اخیر جهان در حال گذار از یکی از سخت‌ترین بحران‌های حوزه سلامت است و بدون تردید یکی از مهم‌ترین تبعات همه‌گیری بیماری کووید۱۹ عوارض روانشناختی به جا مانده از آن است.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم با مشکلاتی از قبیل اضطراب شدید و غیر طبیعی ابتلا به بیماری، تشدید نشانه‌های وسواس شست‌وشو برای پاکیزگی، انزوای شدید، استرس مزمن و همچنین اضطراب ناشی از مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا رو به رو هستند، بنابراین لزوم مراقبت از سلامت روان در جهت پیشگیری از هرگونه افسردگی، نگرانی، استرس ناشی از بیماری امری لازم و ضروری است.

لاری افزود: حال با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و به منظور کاهش عوارض روانشناختی بیماری، مردم کشور می‌توانند ضمن تماس با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ نسبت به دریافت راهکارهای کاهش استرس و نگرانی ناشی از بیماری و ارتباط با مشاوران روانشناس جهت اخذ مشاوره‌ رایگان بهداشتی بهره‌مند شوند، همچنین کارشناس سلامت روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت در سراسر کشور آماده ارائه خدمات مشاوره حضوری به مراجعین محترم هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: امیدواریم با افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت روان امکان دسترسی کلیه‌ شهروندان در کلیه سطوح اجتماعی و اقتصادی به خدمات این حوزه فراهم شود تا گامی موثر در جهت توسعه پایدار برداشته شود و در روزهای اخیر با افزایش بی‌سابقه در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونا روبه رو هستیم.

وی در پایان گفت: وضعیت فعلی بیماری در کشور نتیجه سهل‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. شکست بیماری مستلزم همکاری، وفاق ملی و کمک کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور با پرسنل نظام سلامت کشور است، امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی شاهد توقف بیماری در کشور باشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار