حمیدرضا مداح؛
به گزارش تابناک سمنان: حمیدرضا مداح معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سمنان از فعالیت ۹۳ کارگاه قالیبافی در استان خبر داد و گفت: تأمین مواد اولیه باقیمت مناسب چالش جدی فعالان این حوزه است.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 12 October 2020

اصناف غیر ضروری در استان سمنان تعطیل شدند/ معرفی صنوف خدماتی کشیک -  خبرگزاری بازار - سایت خبری بازار

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سمنان پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه ۹۳ کارگاه قالیبافی فعال در استان سمنان وجود دارد، اظهار داشت: افزایش قیمت مواد اولیه از مهم‌ترین مشکلات فعالان این بخش است و این در حالی است که مواد اولیه از طریق استان‌های بزرگ و غیرمستقیم برای تولیدکنندگان فرش در سمنان تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ۲۶ شرکت تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و شش تعاونی فرش دستباف روستایی است.

حمیدرضا مداح بابیان اینکه تأمین هزینه آن برای قشر بافنده سنگین است، افزود: برخی از شرکت‌ها نیز باقیمت بالاتری این مواد اولیه را عرضه می‌کنند و همچنین کمبود سرمایه و عدم اختصاص تسهیلات کم‌بهره از دیگر مسائل و مشکلات بافندگان فرش در استان است.

مداح بابیان اینکه این شرکت‌ها سالانه ۲۴ هزار مترمربع فرش دستباف در استان سمنان تولید می‌کنند، یادآور شد: بیش از ۱۰ هزار بافنده فعال در هشت مجتمع قالیبافی در استان در حال تولید فرش هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار