رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: مجمع خیران سازمان حقوقدانان استان خدمات حقوقی رایگان به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان به افرادی که به دلیل مشکلات مالی قادر به پیگیری امور حقوقی خود نیستند، ارائه می کند.
کد خبر: ۹۰۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 12 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،سازمان بسیج حقوقدانان استان برای رفع مشکلات حقوقی افراد معسر چهار تفاهمنامه همکاری با کانون کارشناسان رسمی دادگستری، کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی، مرکز وکلای قوه قضائیه و کانون سردفتران ازدواج و طلاق امضا کردند، که براساس آن کسانی که به دلیل مشکلات مالی قادر به پیگیری امور حقوقی خود نیستند از این پس خدمات حقوقی رایگان دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به مشکلات حقوقی و قضایی مردم، اظهار داشت: بسیاری از افراد معسر بعضا به علت نداشتن استطاعت مالی از پیگیری امور حقوقی خویش عاجز هستند و لذا خیرین حقوقدان می‌توانند در این عرصه خدمتگزاری به افراد نیازمند نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین مبارزه با آمریکا به فرمایش مقام معظم رهبری خدمت به مردم است، افزود: یکی از رسالت‌های دلسوزان مردم و انقلاب در نهادهای مختلف خدمت جهادی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و امید‌آفرینی در جامعه است که ما در سازمان بسیج حقوق دانان این تکلیف را در عرصه خدمات حقوقی و قضایی به مردم با همراهی و همکاری مراکز حقوقی مرتبط به جد دنبال می‌کنیم.

بهرامی‌پور افزود: یکی از رسالت‌های سازمان بسیج حقوقدانان در عرصه جهاد حقوقی و عدالت گستری، ارائه خدمات تخصصی حقوقی رایگان به افراد معسر با همراهی خیرین حقوقدان است که از امروز مجمع خیرین حقوقدان سازمان بسیج حقوقدانان فعالیت خود را آغاز و با مشارکت حقوقدانان بسیجی و مسئولین محترم مراکز حقوقی حاضر در این نشست، خدمات حقوقی و قضایی رایگان به افراد نیازمند از قبیل مشاوره حقوقی تخصصی‌، وکالت‌، ثبت ازدواج‌ ، ثبت اسناد رسمی، امور کارشناسی، داوری ، میانجیگری و پیگیری امور حقوقی افراد با ارزش مالی ۲.۵ میلیارد تومان ارائه خواهد شد.

حامد سلیمی، رئیس کانون کارشناسان استان کرمانشاه در ادامه، اظهار داشت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه با تعداد ۷۵۴ نفر عضو در ۵۰ رشته کارشناسی در حال خدمت‌رسانی و ارائه خدمات کارشناسی به عموم همشهریان است.

وی افزود: کانون کارشناسان با عقد تفاهم‌نامه با سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه جهت اقشار معسر که فاقد اطلاعات کارشناسی است همکاری کرده و با انجام مشاوره رایگان کارشناسی و انجام کارشناسی معاضدتی به وظیفه خود عمل خواهد نمود.

فردین امیری، نایب رئیس کانون کارشناسان دادگستری استان کرمانشاه نیز، افزود: با توجه به وضعیت جامعه از نظر اقتصادی و مشکلات حقوقی مردم و عدم اطلاعات کافی در خصوص مباحث حقوقی و احساس نیاز در این بخش و لمس این نیاز از سوی سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه و با توجه به ماهیت این سازمان‌، همت بر آن شد که در خصوص انجام امور حقوقی مردم به صورت رایگان اقدام شود که خود نقش ‌آفرینی جهادی در جامعه است و کانون کارشناسان و همکاران آماده ارائه خدمات به مردم و افراد معسر با معرفی سازمان بسیج حقوقدانان هستند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه این نشست، اظهار داشت: دفاتر ازدواج و طلاق، یک مکان شرعی و حقوقی است و از زمان‌های قدیم و قبل از تشکیل سازمان به عنوان یک مکتب اسلامی همیشه مورد نظر مردم بوده است.

وی افزود: خداوند را شاکریم که همان روش و سیره از زمان‌های قدیم تاکنون ادامه دارد و هم اکنون دفاتر ازدواج و طلاق بدون هیچگونه چشم‌داشتی مشاوره رایگان انجام داده و در حل مشکلات خانواده قدم برداشته و انجام وظیفه می‌کند.

پیمان صیادان رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه نیز با تشکر از سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه نسبت به برپایی این جلسات، گفت: مرکز وکلای قوه قضاییه استان کرمانشاه با داشتن ۷۰۰ وکیل در ۱۵ حوزه قضایی استان فعال است.

وی اضافه کرد: این وکلا در امور وکالت معاضدتی، تسخیری و غیره خدمات ارزنده‌ای در حال انجام و اجرا دارند و ما در گذشته تفاهم نامه‌های موثری داشتیم و به صورت رایگان طرح‌هایی برای ادارات و سازمان‌های مختلف داشته‌ایم.

صیادان با بیان اینکه مجاهدات وکلا همچنان ادامه دارد، افزود: در این راه مفتخریم که با سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه همکاری می‌کنیم.

حبیبی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی استان کرمانشاه در ادامه، اظهار داشت: ما مفتخریم که از طرف سازمان بسیج حقوقدانان در این باره خدمت‌رسانی کنیم، مشاوره‌های ثبتی انجام بدهیم و افتخار می‌کنیم اگر کاری از طرف سازمان بسیج حقوقدانان به سمت ما ارجاع شود به صورت رایگان انجام دهیم.

ابراهیمی از سردفتران ازدواج و آقای سبزی سردفتر ازدواج ۹ کرمانشاه و نیز سلیمان نظری نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق کرمانشاه سخنانی را در باب اقدامات جهادی سردفتران ازدواج و همکاری موثر با سازمان بسیج حقوقدانان اظهار داشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار