مدیرکل پست اصفهان گفت: مرسولات خرید و فروش اینترنتی وارده به استان در شش ماه سال جاری ۳۱۲ هزار و ۴۹۹ فقره با ۴۱ درصد رشد و مرسولات صادره ۸۴ هزار و ۶۳۶ فقره و ۱۴۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۰۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 11 October 2020

حمیدباقری خولنجانی روز یکشنبه به مناسبت هفدم مهر روز جهانی پست در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات این اداره کل افزود: تا پایان شهریورماه تعداد فروشگاه‌های خرید اینترنتی ۴۹۵ فروشگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: پست استان با ۹۹۱ واحد پستی سهم هشت درصدی از واحدهای پستی کشور را داراست.

باقری با بیان اینکه اصفهان یکی از استان‌های شاخص در امر ارتباطات در شبکه پستی کشور است، تصریح کرد: در زمان حاضر ۷۲ واحد دولتی که شامل ۲۳ اداره، هفت ناحیه پستی، ۴۲ واحد شهری دولتی است.

مدیرکل پست استان اصفهان ادامه داد: سه آژانس پستی شهری، ۳۵۴ دفتر پیشخوان، ۵۷ نمایندگی شهری، ۲۱۱ نمایندگی پستی روستایی و ۲۹۴ دفتر آی سی تی روستایی داریم که در مجموع ۴۹ درصد واحدهای پستی در شهر و ۵۱ درصد در روستا قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: پوشش جمعیتی پست استان در پایان شهریورماه پنج هزار و ۱۶۷ نفر برای یک واحد پستی بوده و پوشش مساحتی استان به ازای ۱۰۸ کیلومتر مربع یک واحد پستی است که در هر ۲ شاخص نسبت به کشوری وضعیت بهتری داریم.

به گفته باقری پوشش جمعیت کشور ۶ هزار و ۶۰۱ نفر و پوشش مساحتی کشور ۱۲۹ کیلومترمربع است.

وی تصریح کرد: پست استان ۵۷۵ نفر نیروی انسانی دارد که سهم ۵ درصدی از نیروی انسانی کشور داریم که از این تعداد حدود ۴۰ درصد از نیروی انسانی در بخش نامه رسانی فعالیت دارند.

مدیرکل پست استان اصفهان افزود: نزدیک به ۳۰ درصد از کارکنان در بخش باجه‌های قبول هستند و 7 درصد از کارکنان در ستاد کار می‌کنند زیرا رویکرد ما استفاده از کارکنان در واحدهای اجرایی است.

به گفته وی هزار و ۲۰۷ نفر در بخش غیر دولتی با اداره کل پست فعالیت دارند.

باقری بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژی استان و قرارگیری در چهارراه ارتباطی و کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، استان اصفهان مرکز مبادله ۱۱ استان کشور است و بعد از تهران بزرگترین مرکز تجزیه و مبادلات کشور است.

وی افزود: اصفهان ۱۲۰ خط ارتباطی دارد یعنی روزانه به تمام ۲۴ شهرستان ۲ مرتبه و به نقاط روستایی حداقل هفته‌ای سه مرتبه مراجعه داریم.

به گفته مدیرکل پست اصفهان، ماهانه سه میلیارد ریال هزینه خطوط این اداره کل است.

وی با بیان اینکه اکنون روزانه ۲۹ هزار مرسوله به استان وارد و ۲۷ هزار فقره مرسوله از استان خارج می‌شود، اظهارداشت: تا پایان شهریورماه تعداد پنج میلیون و ۲۷۹ هزار و ۷۵۶ مرسوله به استان وارد و تعداد چهار میلیون و ۹۱۳ هزار و ۹۵۱ مرسوله از استان خارج شده است.

مدیرکل پست اصفهان خاطرنشان کرد: پست براساس نیازهای مردم شکل گرفته و سرویس‌های متفاوتی بر این نیازها ارایه می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات شرکت ملی پست در زمان شیوع کرونا تصریح کرد: شرکت ملی پست بعنوان اولین پست در دنیا اقدام به انتشار تمبر قهرمانان وطن کرد.

به گفته مدیرکل پست اصفهان، همکاران پستی در زمان شیوع کرونا حضور شبانه روزی داشتند تا از ترددهای بی مورد مردم جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه حجم مرسولات و محمولات پستی در پویش در خانه بمانیم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، گفت: خریدهای اینترنتی نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

باقری راه اندازی پست سیار را از اقدامات این اداره کل در دوران کرونا برشمرد و بیان کرد: پست سیار با پیش شماره ۴۱۴۰۰۰۰۰ برای اولین بار در کشور راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع ابلاغیه‌های اداری و اجرایی ثبت اسناد، نگهداری بار دانشجویان دانشگاه اصفهان و توزیع ابلاغیه‌های دادگستری از جمله اقدامات صورت گرفته در زمان شیوع بیماری کرونا بود.

 نیازمند زیرساخت بیشتر در بخش‌های خدمات پستی هستیم

مدیرکل پست استان اصفهان اظهارداشت: براساس اساسنامه شرکت ملی پست ظرفیت‌هایی در راستای وظایف حاکمیتی پست مشخص شده که در افزایش بهره وری و ارتقا سلامت اداری، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ترددهای شهری و بین شهری موثر واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نوع خدمت توسط پست به مردم ارایه می‌شود، گفت: فعالیت پست به طور عمده در ۲ بخش ارسال مراسلات بسته‌ها و امانات مردم و خدمات نیابتی سازمان‌ها صورت می‌گیرد.

باقری افزود: نیازمند زیرساخت بیشتری در بخش‌های مختلف خدمات پستی هستیم همچنین با توجه به اینکه مرسولات پستی به سمت بسته حرکت کرده باید توزیع کنندگان به خودرو مجهز شوند.

به گفته وی در زمینه خدمات نیابتی سازمان‌ها در استان با مشکل مواجه هستیم چرا که سازمان‌ها تعامل و همکاری کمتری با پست دارند.

 طرح جی نف آذرماه به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های کلان شرکت ملی پست گفت: پروژه" جی نف" از پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی بوده که قرار است ۹ آذر سال جاری به بهره برداری برسد.

این طرح به منظور یکسان سازی نشانی منزل مسکونی شهروندان صورت می‌گیرد که سبب می‌شود نوشتن آدرس براساس کدپستی ۱۰ رقمی صورت گیرد.

وی ادامه داد: طرح تحول پست از دیگر پروژه‌های شرکت ملی پست است همچنین سرویس شتابدهی پست در نظر گرفته شده که پست سکوی تجارت الکترونیک می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار