معاون استاندار قزوین:
جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: رعایت بهداشت عمومی قوی ترین راه مبارزه با کرونا است و رعایت این اصول از هر واکسن، دارو و درمانی مهم تر و اثرگذار تر است.
کد خبر: ۹۰۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 11 October 2020

منوچهر حبیبی روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ، با اشاره به اینکه محدودیت های اعلام شده در استان قزوین همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عنوان مسوولیت اجتماعی همگانی محسوب می شود و استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی بی دقتی به مسوولیت اجتماعی است.
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با اشاره به اینکه ابتلا به کرونا خانوادگی شده است، افزود: بالای ۷۰ درصد از فوت شدگان را افراد مسن شامل می شوند که هم دستگاه های ذیربط به ویژه سازمان بهزیستی و هم خانواده باید در این زمینه مراقبت های لازم را انجام دهند.
معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: کسانی که از ابتلای خود به بیماری کرونا آگاه می شوند نباید تا مدت زمان حداقل ۱۴ روزه از قرنطینه خارج شوند و باید محل اشتغال و خانواده خود را مطلع کنند.
این مسوول با اشاره به اینکه کنترل های لازم برای توجه به قرنطینه افراد مبتلا باید انجام شود، اضافه کرد: رعایت دستورالعمل ها در بازار، حمل و نقل، نانوایی ها  و مطب ها بسیار مورد اهمیت است و باید به صورت مستمر نظارت های بهداشتی در این مراکز انجام شود.
 وی افزود: همانگونه که اصناف در زمینه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از مردم گله مند هستند، در حوزه تاکسیرانی هم مردم از رانندگان گلایه مند هستند که باید در این زمینه نظارت های بیشتری باید صورت گیرد.
حبیبی با اشاره به اینکه از سایر خدمات درمانی بیماری غیرکرونایی نباید غافل شد، گفت: درست است که امروز کرونا مهم ترین بیماری محسوب می شود ولی مردم بیماری های دیگری هم دارند و باید مورد توجه قرار گیرد.
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با اشاره به اینکه آمادگی بیمارستان ها مرتب رصد و کنترل شود که جای نگرانی وجود نداشته باشد، اظهار داشت: دستگاه های نظارتی و علوم پزشکی گزارش های رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به صورت روزانه به فرمانداران ارسال کنند تا با اطلاعات بیشتری اقدامات لازم صورت گیرد.
معاون سیاسی استاندار قزوین اضافه کرد: هیچ گونه برنامه ای در آرامستان ها به ویژه در روز پنج شنبه و جمعه  در کل استان قزوین نباید انجام شود.
وی با تقدیر از سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی برای انجام دقیق دستورالعمل های بهداشتی در روز اربعین گفت: اقدامات پیشگیرانه سبب کنترل اوضاع تا حدودی شده ولی تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است که با تلاش مسئولان و همکاری مردم این فاصله روز به روز کاهش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار