کد خبر: ۹۰۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ 11 October 2020

«محسن هاشمی» روز یکشنبه در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درگذشت استاد شجریان را به خانواده و خیل عظیم دوستداران ایشان تسلیت گفت و افزود: در تاریخ هنر ایران شاید بیش از هر هنرمند دیگری، قدر دید و مورد تکریم و تجلیل مردم قرار گرفت و این قدرشناسی در زمان درگذشت ایشان به اوج رسید و میلیون‌ها تن از شهروندان ایرانی از روش‌های گوناگون مراتب همدردی و تاسف خود را از این فقدان ابراز کردند.

هاشمی ادامه داد: دلیل اصلی این پایگاه عمیق مردمی به ویژه در درون نخبگان جامعه، تاثیر ماندگار استاد شجریان بر حفظ اصالت و ترویج موسیقی و هنر ایرانی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: تاثیر استاد شجریان تنها در حوزه آواز منحصر نمی‌شود و ایشان در ابعاد مختلف موسیقی از ابداع سازهای جدید تا معرفی موسیقی ایرانی به جهان، نقش بی‌بدیلی ایفا کرد و با تربیت شاگردانی پرشمار، مکتب شجریان را به عنوان اصیل‌ترین موسیقی موجود ایرانی بنیان نهاد.

وی تاکید کرد: بروز و ظهور کم‌نظیر همدردی عمومی نسبت به فقدان استاد شجریان در فضای مجازی، نشان‌دهنده ظرفیت بالای جامعه برای درک هنر اصیل و متعالی ایرانی – اسلامی است و شاید ابزار دیگری مانند موسیقی اصیل نتواند از ارزش‌ها و میراث فرهنگی ما در برابر پوچ‌گرایی و سطحی‌گرایی فرهنگی صیانت کند.

استاد شجریان دستاویز اغراض سیاسی قرار نگیرد

به گفته وی استاد شجریان هنرمندی بود که با آزادگی و عزت نفس از بسیاری از امکانات و تسهیلات گذشت تا بتواند استقلال و هویت فکری و فرهنگی خود را حفظ کند؛ همانگونه که بارها عنوان کرد خود را سیاسی نمی‌دانست و از حوزه سیاست گریزان بود و جفاست که در حمایت یا مخالفت‌های سیاسی، این میراث بزرگ فرهنگی و هنری ایران دستاویز قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: او قاری قرآنی برجسته، خوشنویسی با استعداد، نقاشی خوش ذوق، ساز سازی مبدع بود و آثار ماندگارش در صدا، برای نسل‌ها میراث ملی ایرانیان خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از رسانه ملی می‌خواهیم که به کم‌لطفی در مورد این هنرمند برجسته خاتمه دهد و با پخش نوای آسمانی ربنا، که حتی به گواهی صاحب نظران در کشورهای عرب زبان جهان اسلام نیز نظیر این مناجات قرآنی، تاکنون خلق نشده است، تسکینی بر دل دردمند دوستداران ایشان باشد.

وی یادآور شد: مکاتبه‌های لازم درباره اجرای مصوبه شورا جهت نامگذاری خیابان به نام استاد شجریان صورت گرفته است و به زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

قرار است در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران، نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «نظام نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر  عملکرد ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب شهرداری تهران»بررسی شود .

 

در ادامه این جلسه قرار است لایحه شهردار تهران در خصوص اصلاح بند (١)تبصره چهارم(۴) بودجه مصوبه سال ١٣٩٩ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران آغاز می‌شود.

همچنین در این جلسه بررسی گزارش حسابرس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص حسابرسی «سازمان  املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال مالی 1393» در دستور قرار دارد.

 

در این جلسه بررسی طرح «الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های گردشگری در فرایند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه های این طرح» نیز در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار