کارشناسان شرکت ماشین آلات فرهام، آمادگی خود را جهت مشاوره و راه اندازی خطوط تولید اعلام نموده و در صورت کسب اطلاعات فنی دستگاه ها می توانید از سایت farhampck.com بازدید بعمل آوردید.
کد خبر: ۹۰۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 11 October 2020

امروزه سلامت بزرگترین دغدغه جوامع پیشرفته و توسعه یافته می باشد. بسته بندی مطمئن با حفظ ایمنی از محل تولید، حمل و نقل تا عرضه کالا  حائز اهمیت بوده و نقش مهمی در فروش محصولات را شامل می گردد.

دستگاه وکیوم موادغذایی

دستگاه پرس لیوان cup sealer یا همان پک ظرف روشی نوین و مطمئن و پرکاربرد برای بسته بندی ظروف یکبار مصرف می باشد و این امر سبب گردیده که شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام، در زمره یکی از پشتازان دستگاه های بسته بندی در خصوص دستگاه های پرس و پلمپ ظروف قرار گیرد.

از دستگاه سیل ظروف در صنایع غذایی، پروتئینی، صیفی جات، سبزیجات، میوه جات، خشکبار و حبوبات، محصولات لبنی، نوشیدنی ها و آبمیوه ها، بستنی و آیس پک استفاده می شود.

انواع سیل لیوانی و سالادی :

  • سیل لیوانی تمام دستی
  • سیل لیوانی دستی موتور دار
  • سیل لیوانی نیمه اتوماتیک
  • سیل لیوانی تمام اتوماتیک

پرس لیوانی کاملا دستی :

کارکرد دستگاه سیل لیوانی کاملا دستی به این صورت می باشد که ظرف حاوی محصول درون قالب دستگاه قرار گرفته و از اهرم دستی جهت پرس نایلون بر دهانه ظرف استفاده می شود. قابل ذکر می باشد که ورود و خروج قالب کشویی دستگاه  جهت گذاشتن و برداشتن ظرف و جمع کردن رول دور غلطک دستگاه و آماده سازی نایلون برای پک بعدی توسط نیروی اپراتور بصوت دستی انجام می پذیرد.

سیل لیوانی موتور دار :

کارکرد دستگاه سیل لیوانی موتور دار همانند دستگاه فوق بوده با این تفاوت که رول بصورت اتوماتیک جمع می گردد.

3- سیل لیوانی نیمه اتوماتیک :

کارکرد دستگاه پرس لیوانی نیمه اتوماتیک بصورت دستگاه های دیگر بوده  با این تفاوت که عملیات پرس بصورت اتوماتیک صورت می پذیرد و اپراتور تنها کشو را به سمت داخل و بیرون هدایت می نماید.

سیل لیوانی تمام اتوماتیک :

دستگاه پک لیوانی تمام اتوماتیک مانند پرس لیوانی نیمه اتوماتیک بوده با این تفاوت که کشو نیز در این دستگاه بصورت اتوماتیک به داخل و بیرون توسط سنسور هدایت می گردد.

دستگاه های وکیوم موادغذایی بسته بندی محصولات

سیل وکیوم :

دستگاه سیل وکیوم از لحاظ ظاهر بسته بندی شبیه به دیگر دستگاه های پرس ظروف می باشد با این تفاوت که قابلیت تخلیه هوا و تزریق گاز همزمان، جهت بالا بردن ماندگاری وتازگی محصول را دارا می باشد.  به این عملکرد دستگاه سیل وکیوم MAP نیز گفته می شود.

وکیوم:

از دستگاه بسته بندی وکیوم جهت وکیوم محصولات خوراکی و صنعتی مانند فراورده های گوشتی و پروتینی، صیفی جات، ماهی و میگو، سبزیجات، میوه خشک و تر، خشکبار و حبوبات، دارویی، قطعات خودرویی و برد الکترونیک استفاده می شود.

بطور کل فرآیند کارکرد دستگاه وکیوم به اینصورت می باشد که پاکت حاوی محصول، درون دستگاه وکیوم قرار گرفته سپس توسط پمپ وکیوم هوای درون محصول را تخلیه(خلا) نموده و در صورت نیاز بعد از وکیوم کردن برای افزایش ماندگاری مواد غذایی عملیات تزریق گاز انجام می شود.

دستگاه وکیوم مدل های متفاوتی داشته و هر کدام متناسب با نوع و ابعاد کالا مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه وکیوم به دو صورت کابینی و بدون محفظه تقسیم می شوند. دستگاه وکیوم بدون محفظه شامل وکیوم افقی و عمودی می باشد که برای محصولات با ابعاد حجیم و سنگین وزن مورد استفاده قرار می گیرد. قابل ذکر می باشد که دستگاه وکیوم عمودی قابلیت تزریق گاز برای افزایش ماندگاری مواد غذایی را دارا می باشد.

نقش دستگاه های وکیوم موادغذایی دربسته بندی محصولات

انواع دستگاه بسته بندی وکیوم :

  • وکیوم خانگی
  • وکیوم رومیزی 210
  • وکیوم رومیزی 260
  • وکیوم رومیزی و ایستاده 410
  • وکیوم رومیزی و ایستاده 510
  • وکیوم L ایستاده
  • وکیوم دو کابین 510 و 610
  • وکیوم دو کابین شیبدار 510
  • وکیوم عمودی یا وکیوم ایستاده

10-  وکیوم افقی

وکیوم خانگی :

این وکیوم همانطور که از نامش مشخص هست، برای مصارف خانگی قابل استفاده بوده و کاربرد فراوانی در منازل دارد. در دستگاه وکیوم خانگی توانایی کار با تمام پاکت های وکیوم موجود در بازار را داشته و مقدار خلا یا تخلیه هوا توسط اپراتور و با چشم قابل تنظیم می باشد. عرض دوخت این وکیوم 30 سانتی متر می باشد.

وکیوم 210 رومیزی :

این نوع وکیوم مدل پیشرفته تر وکیوم خانگی می باشد، با این تفاوت که طول دوخت آن 21 سانتی متر و کابین دار می باشد و از چند برنامه پیش فرض جهت بسته بندی مواد پروتئینی، سبزیجات و مواد خوراکی بهره می گیرد. داشتن کابین سبب افزایش راندمان دستگاه و قدرت تخلیه هوای بیشتر می گردد.

دستگاه وکیوم رومیزی :

دستگاه وکیوم رومیزی در دو مدل 410 و 510 تولید می گردد که این ابعاد مربوط به عرض پاکت می باشد. دستگاه های ذکر شده عموما برای واحد های تولیدی کوچک و فروشگاه های زنجیره ای کاربرد فراوان دارد.

دستگاه وکیوم تک کابین ایستاده :

دستگاه وکیوم ایستاده به علت داشتن پایه و چرخ زیر دستگاه، قابلیت جابجایی را دارد. این دستگاه دارای دو فک حرارتی جهت دوخت و آپشن تزریق گاز و 5 حافظه جهت برنامه ریزی می باشد.

دستگاه وکیوم L ایستاده :

در دستگاه وکیوم L ایستاده، دو ست فک حرارتی بصورت عمود بر هم  درون دستگاه تعبیه شده است این امر سبب می گردد که دستگاه بتواند کیسه های کوچک و بزرگ با عرض و طول متفاوت را وکیوم نماید.

وکیوم دو کابین 510 و610 :

دستگاه دو کابین دارای دو کابین مجزا جهت بسته بندی کردن محصولات می باشد. این مدل دستگاه وکیوم برای بسته بندی محصولات با تیراژ بالا بسیار پر کاربرد بوده و سبب تسریع در زمان بسته بندی می شود.از  این دستگاه جهت بسته بندی گوشت، مرغ، ماهی، میگو و خشکبار در واحد های تولیدی بزرگ و کارخانجات صنعتی استفاده می گردد.

دستگاه وکیوم دو کابین شیبدار :

دستگاه وکیوم دو کابین شیبدار دارای دو کابین مجزا جهت بسته بندی محصولات می باشد. از وکیوم دو کابین شیبدار برای محصولاتی مانند خیار شور، ترشیجات، خمیر مایه و قهوه و بطور کلی برای محصولاتی که حاوی مایع یا پودر می باشد، استفاده می گردد. استفاده از قالب جهت تولید محصولات بصورت مکعب از مزایای این دستگاه می باشد.

نقش دستگاه های وکیوم موادغذایی دربسته بندی محصولات

وکیوم عمودی :

وکیوم عمودی که به وکیوم ایستاده نیز معروف می باشد، یکی از پر کاربرترین دستگاه های بسته بندی وکیوم بوده و با توجه به اینکه وکیوم توسط دو نازل صورت می پذیرد، محدودیتی در سایز پاکت و وزن محصول ندارد.

وکیوم پسته، بادام، گردو، تخمه نمونه ای از بسته بندی با دستگاه وکیوم عمودی می باشد.

 استفاده از قالب جهت ایجاد بسته بندی مکعبی از مزایای این دستگاه می باشد. از این دستگاه جهت بسته بندی مواد پروئینی، خشکبار، مواد پودری، قطعات الکترونیک در کارخانجات مواد غذایی و کارخانجات صنعتی، شرکت های هواپیمایی، خودرویی استفاده می شود.

 تزریق همزمان با تخلیه گاز از مزایای بارز این دستگاه می باشد.

وکیوم افقی :

از وکیوم افقی یا وکیوم بالشتی برای محصولات بزرگ و کیسه های حجیم استفاده می شود. سرعت بسته بندی بالا و قدرت پمپ وکیوم دستگاه از مزایای این دستگاه به شمار می آید.

کارشناسان شرکت ماشین آلات فرهام، آمادگی خود را جهت مشاوره و راه اندازی خطوط تولید اعلام نموده و در صورت کسب اطلاعات  فنی دستگاه ها می توانید از سایت  farhampck.com   بازدید بعمل آوردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار