وی درباره اینکه حزب کارگزاران چقدر امیدوار است که بتواند با سایر احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به توافق برسد تاکید کرد: احزاب اصلاح‌طلب عمدتا علاقمند هستند که در انتخابات موثر باشند منتهی یک اختلاف‌نظری وجود دارد و تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب علاقمند نیستند که دست به یک انتخاب اصلاح‌طلب بزنند و برخی دیگر از احزاب معتقدند تا جایی که رای و انتخاب‌مان اثرگذار باشد وارد میدان انتخابات خواهیم شد...
کد خبر: ۹۰۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 11 October 2020

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران | اعتمادآنلاین

نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری با توجه نارضایتی بدنه حامی این جریان از مهمترین موضوعاتی است این روزها احزاب و گروه های حاضر در این جریان سیاسی پیرامون آن به بحث و تبادل نظر می پردازند و هنوز هم نتوانسته اند به خروجی خاصی در این زمینه دست پیدا کنند. چراکه این مساله ارتباط مستقیمی به عملکرد دولت مورد حمایت انها دارد که همچنان نتوانسته موفق عمل کند و باعث ایجاد نارضایتی های بسیاری شده است.

به گزارش تابناک سمنان جریان اصلاحات از سال 92 تا انتخابات اسفند ماه سال گذشته، تقریبا پیروز تمامی انتخاباتی بود که برای ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد. به همین واسطه بخش زیادی از کاندیداهای مورد حمایت این جریانات به نهادهای تصمیم گیر و کانون های قدرت راه پیدا کردند، اما عدم رضایت از عملکرد این افراد به ویژه در بین بدنه اجتماعی حامی جریان اصلاحات، کار را برای این طیف سیاسی جهت پیروزی مجدد در یک انتخابات سخت کرده است.

کارگزاران و گزینه‌های مطرحش برای انتخابات 1400

اکنون اصولگرایان به واسطه همین نارضایتی از عملکرد اصلاح طلبان توانسته اند خیلی راحت قریب به اتفاق کرسی های سبز نمایندگی در بهارستان را طی انتخابات مجلس یازدهم از آن خود کنند و امید دارند که در انتخابات سال 1400 هم پیروز عرصه لقب بگیرند. در بین اصلاح طلبان هم در حال تلاش برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری هستند، اما در درون این جریان هم خیلی امیدی به کسب چنین موفقیت بزرگی وجود ندارد.

حزب کارگزاران سازندگی، یکی از احزاب تاثیرگذار در جرین اصلاحات محسوب می شود که شاخص ترین چهره عضو آن در دولت را می توان «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور دانست که از او به عنوان یکی از کاندیداهای بالقوه جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری سال اینده یاد می شود. البته حتما حضور کمکی او در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را باید یکی از دلایل پیروزی روحانی بر رقیبانش و تمدید 4 ساله دوره ریاست جمهوری اش دانست.

از طرفی دیگر، گزینه داخلی حزب کارگزاران برای انتخابات 1400 می تواند «محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس فعل شورای شهر تهران و فرزند ارشد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی باشد. ضمن اینکه پیشتر از این حزب خبر رسیده بود که افرادی نظیر «علی لاریجانی، سید حسن خمینی و سردار حسین دهقان» هم جزو کاندیداهای احتمالی هستند که امکان حضورشان در سبد بررسی های کارگزاران سازندگی وجود دارد.

با لاریجانی و سایر کاندیداها هنوز صحبتی نکردیم

در هیمن زمینه، سخنگوی حزب کارگزارن سازندگی گفت: برنامه انتخاباتی این حزب آبان ماه منتشر می‌شود.

«حسین مرعشی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره آخرین فعالیت‌های حزب کارگزاران و رایزنی این جریان با چهره‌هایی همچون علی لاریجانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: ما در حال حاضر به صورت مصداقی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد عمل نشدیم و در واقع صحبتی را درباره آقای لاریجانی و سایر دوستان انجام ندادیم.

برنامه انتخاباتی کارگزاران آماده شده و هفته آینده منتشر می‌شود

وی افزود: حزب کارگزاران در مقطع فعلی برنامه خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ تنظیم کرده و ویرایش نهایی این برنامه هفته آینده انشاالله آماده خواهد و به احتمال زیاد نیز امکان انتشار آن وجود دارد.

سخنگوی حزب کارگزارن انقلاب اسلامی تصریح کرد: برنامه حزب کارگزاران برنامه‌ای است که به عقل ما در حزب درباره آینده ایران رسیده است و به هیچ وجه هم درباره افراد هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم.

دو نظر انتخاباتی متفاوت در جریان اصلاحات مطرح است

مرعشی خاطرنشان کرد: ما در حزب کارگزاران علاقمند هستیم با همه کسانی که بتوانند این برنامه را عملیاتی کنند وارد گفت و گو شویم چه دوستانی که از خود حزب مطرح هستند و چه سایر شخصیت‌هایی که اسامی‌شان برای انتخابات آینده مطرح شده است.

وی درباره اینکه حزب کارگزاران چقدر امیدوار است که بتواند با سایر احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به توافق برسد تاکید کرد: احزاب اصلاح‌طلب عمدتا علاقمند هستند که در انتخابات موثر باشند منتهی یک اختلاف‌نظری وجود دارد و تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب علاقمند نیستند که دست به یک انتخاب اصلاح‌طلب بزنند و برخی دیگر از احزاب معتقدند تا جایی که رای و انتخاب‌مان اثرگذار باشد وارد میدان انتخابات خواهیم شد.

موفقیت اصلاح‌طلبان در 1400 مستقیم به حل مشکلات مردم مرتبط است

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: هنوز جلساتی برای ائتلاف میان اصلاح‌طلبان شکل نگرفته است و فعلا در درون احزاب بحث‌های انتخاباتی در حال انجام است و ممکن است در آبان‌ماه جلسات هماهنگی بین احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب برگزار شود تا بتوانیم به یک خط و مشی مشترک برسیم.

مرعشی درباره اینکه چه میزان به موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ امیدوار است اظهار کرد: این موضوع بستگی به این دارد که آیا اصلاح‌طلبان بتوانند برنامه‌ای را که مسائل و دغدغه‌های مردم را کاهش دهند ارائه دهند.

فقط مشارکت بالای مردم در انتخابات می‌تواند باعث پیروزی اصلاح‌طلبان بشود

وی تصریح کرد: مسئله ایران در مقطع فعلی مشکلات پیچیده در عرصه بین‌المللی و مشکلات سنگین در عرصه اقتصادی است از این رو اگر اصلاح‌طلبان مسئله‌شان مردم باشد و بتوانند حرف‌هایی بزنند که مردم حس کنند اصلاح‌طلبان به دنبال حل مشکلات آنها هستند مردم وارد صحنه می شوند و شانس پیروزی اصلاح‌طلبان بالا می‌رود.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد اصلاح‌طلبان به لاک خودشان بروند و مسئله‌شان بودن یا نبودن در حکومت باشد نه مردم طبیعتا مردم را نمی توانند تحت تاثیر قرار دارند و ضعیف خواهند شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار