برای اجرای گوگردزدایی از ته مانده برج‌های تقطیر (RHU) در شرکت پالایش نفت اصفهان حدود ۶۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۰۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷ 10 October 2020

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: این طرح کلان پالایشگاهی با حدود ۶ درصد پیشرفت سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.
مرتضی ابراهیمی افزود: حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد فرآورده‌های پالایشگاه اصفهان را نفت کوره تشکیل می‌دهد و با راه اندازی طرح گوگردزدایی از نفت کوره این شرکت به یک فرآورده مرغوب و در حد سوخت دیزل تبدیل خواهد شد که صرفه اقتصادی خوبی برای شرکت به دنبال خواهد داشت.
وی، در قالب طرح‌های حفظ ظرفیت شرکت نفت اصفهان حدود ۱۷ طرح را در این واحد پالایشگاهی در دست اجرا معرفی کرد و افزود: ساخت ۲ دستگاه بویلر، باز سازی برج خنک کننده‌ها برای صرفه جویی در مصرف آب، ایستگاه تقلیل گاز برای تامین گاز پروژه جنوبی و ساخت سیستم بازیافت گاز LPG از مهمترین این طرح‌ها است که تا پایان سال دو دستگاه بویلر در این واحد پالایشگاهی به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان، همچنین به اجرای طرح بازیافت LPG در این واحد پالایشگاهی اشاره کرد و گفت: با بهره برداری این طرح، میزان قابل توجهی از گاز ال پی جی در واحد بنزین سازی استحصال می‌شود که بخشی از آن عرضه و بخش دیگری به عنوان سوخت جایگزین و ارزان قیمت در پالایشگاه استفاده خواهد شد.
وی افزود: ارتقاء کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه اصفهان الزامی و اجتناب ناپذیر است و این شرکت باید فرآورده‌های نفتی خود را به استاندارد بین‌المللی یورو ارتقاء دهد.
ظرفیت کنونی پالایش نفت خام در شرکت پالایش نفت اصفهان از ۲۰۰ هزار بشکه در روز به بیش از ۳۷۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار