ارزیابی اماراتی‌ها و صهیونیست‌ها برای ساخت پایگاه در جزیره سقطری در حالی ادامه دارد که مردم یمن با برگزاری تظاهرات خاندان آل نهیان را بار دیگر رسوا کردند.
کد خبر: ۹۰۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 10 October 2020

به گزارش تابناک سمنان تابستان امسال سران رژیم امارات پس از علنی کردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، یک هدیه ویژه را در جزیره «سقطری» یمن (غرب دریای عرب) برای صهیونیست‌ها در نظر گرفتند تا میزان وادادگی و خیانت شان برای مردم منطقه بیش از پیش نمایان شود.

رژیم امارات که از طریق عناصر تحت فرمانش (نیرو‌های انتقالی) بخش‌هایی از مناطق جنوبی یمن (مناطق وسیعی از استان لحج، جنوب استان ضالع، غرب استان شبوه، جنوب استان حضرموت و جنوب غرب استان ابین را به همراه استان عدن) در اشغال دارد امتیاز ساخت یک پایگاه نظامی را در جزیره سقطری به رژیم صهیونیستی واگذار کرد.

ماجراجویی اماراتی‌ها با ساخت پایگاه نظامی برای صهیونیست‌ها در جزیره «سقطری» فقط با هدف تغییر توازن قدرت و کاهش نفوذ سعودی‌ها در مناطق جنوبی یمن صورت نگرفته و این اقدام خطرناک فرصت را برای رژیم صهیونیستی مهیا خواهد کرد تا تحرکاتش را در این منطقه راهبردی افزایش دهد.

ادامه ماجراجویی جنون آمیز امارات و رژیم صهیونیستی در جزیره «سقطری» / رسوایی «آل نهیان» با تظاهرات گسترده مردم جنوب یمن + نقشه میدانی و عکس

نظامیان صهیونیست با استقرار در این جزیره ۳ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی یک برتری نظامی ویژه را در اقیانوس هند به دست خواهند آورد و همچنین این فرصت برای آنان مهیا می‌شود تا تحولات را خلیج عمان و مناطق حومه از جمله خلیج فارس رصد کنند.

به گفته منابع میدانی، در هفته‌های گذشته گروهی از افسران رژیم صهیونیستی و امارات با حضور در جزیره سقطری، اقدامات و ارزیابی‌های اولیه را برای ساخت پایگاه نظامی در دستور کار قرار دادند و در حال برنامه ریزی برای ادامه کار هستند.

 

خبر‌ها حاکیست، صهیونیست‌ها و اماراتی‌ها به این نتیجه رسیده اند که بهترین مکان برای ساخت پایگاه نظامی در مرکز منطقه «جمجموه» در بخش «مومی» در شرق جزیره سقطری و مرکز منطقه «قطنان» در غرب جزیره سقطری است چرا که علاوه بر کوه‌های مرتفع، راه‌های همواری در این محور‌ها برای انتقال تجهیزات و نیرو وجود دارد.

ادامه ماجراجویی جنون آمیز امارات و رژیم صهیونیستی در جزیره «سقطری» / رسوایی «آل نهیان» با تظاهرات گسترده مردم جنوب یمن + نقشه میدانی و عکس

جزیره «سقطری» یمن در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده این منطقه را چند برابر می‌کند؛ در حال حاضر، حدود ۹۷ درصد از مساحت این جزیره در اشغال نیرو‌های انتقالی (امارات) است و تنها بخش کوچکی از شرق این جزیره در تصرف نیرو‌های رژیم سعودی (منصور هادی) است.

 پس از این که اماراتی‌ها تصمیم گرفتند جزیره سقطری که بخشی از خاک یمن به شمار می‌آید را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهند، اعتراضات مردمی با حمایت شیوخ و بزرگان در مناطق مختلف به سرعت آغاز شد که همچنان در جریان است.

ادامه ماجراجویی جنون آمیز امارات و رژیم صهیونیستی در جزیره «سقطری» / رسوایی «آل نهیان» با تظاهرات گسترده مردم جنوب یمن + نقشه میدانی و عکس

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در ادامه مخالفت‌ها با ساخت پایگاه نظامی برای رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری، صد‌ها تن از ساکنان شهر‌های استان «لحج» در جنوب یمن، تظاهرات گسترده‌ای را علیه رژیم امارات برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکارد‌های «نه به وجود نظامیان اسرائیلی در جزیره‌های یمنی» شعار‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی و سران رژیم امارات سردادند؛ شهروندان یمنی در این تظاهرات برقرای روابط میان اسرائیل و بحرین را هم محکوم کردند.

شهروندان معترض جنوب یمن علاوه بر مخالفت با توافق اماراتی‌ها و صهیونیست‌ها برای ساخت پایگاه نظامی در جزیره سقطری، شعار‌هایی را در حمایت از مردم فلسطین و حق آنان برای بازگشت به سرزمین‌های خود سردادند و اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

ادامه ماجراجویی جنون آمیز امارات و رژیم صهیونیستی در جزیره «سقطری» / رسوایی «آل نهیان» با تظاهرات گسترده مردم جنوب یمن + نقشه میدانی و عکس

همزمان با افزایش اعترضات مردمی در مناطق جنوبی یمن، ساکنان جزیره سقطری نیز در روز‌ها و هفته‌های گذشته با برپایی تظاهرات گسترده، مخالفت خود را با ساخت پایگاه نظامی در جزیره و حضور نظامیان صهیونیست اعلام کردند.

اعتراضات روز‌های اخیر از این جهت قابل اهمیت است که رژیم امارات در سال‌های گذشته با تبلیغات بسیار زیاد تلاش کرد به افکار عمومی منطقه القا کند که از حمایت مردم جنوب یمن برخوردار است و تا حدودی مشروعیت کسب کند، اما برگزاری تظاهرات‌های متعدد پرده از دروغ‌های خاندان «آل نهیان» برداشت و چیزی جزء رسوایی برای آنان باقی نگذاشت و حالا برای همگان مشخص شده که امارات هیچ سرمایه اجتماعی را در میان مردم جنوب ندارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار