رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در جهت حفظ ظرفیت تولید و کنترل بازار، وضعیت توزیع نهاده دام و طیور در قم احصا و رصد می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۰ 10 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی، با اشاره به ضرورت رسیدگی به وضعیت تولید و توزیع و جلوگیری از کمبود کالاهای اساسی در بازار اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع موجود و همچنین تنظیم بازار از جمله رویکردهای مهم در تامین کالاهای اساسی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: وضعیت تامین و توزیع و قیمت گوشت مرغ و کالاهای اساسی به طور روزانه بررسی می‌شود تا بتوان قیمت‌ها را به تعادل رساند و کالاهای مورد نیاز مردم را تامین کرد.

وی تصریح کرد: گاهی بازار به دلیل کمبود کالایی به طور موقت دچار تنش و التهاب می‌شود و باید به‌طور ویژه اقدامات لازم را به سرانجام رساند تا مردم دچار مشکلاتی در تامین اقلام اساسی نشوند.

سیجانی بیان کرد: در جهت تنظیم بازار مرغ، تمهیداتی اندیشیده شد و با تعیین درصد در تحویل مرغ توسط مرغداران در برابر نهاده، بازار این محصول توانستیم بازار را کنترل کنیم و مازاد مرغ به صورت قطعه‌بندی براساس نیاز مشتریان توزیع شود.

وی عنوان کرد: برای تعادل‌بخشی قیمت و میزان توزیع، مطالبات مرغداران و توزیع‌کنندگان را در نظر می‌گیریم تا اجحافی در حق آنها صورت نپذیرد و حقوق مصرف‌کننده نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: برای جلوگیری از کمبود مرغ و کالاهای اساسی در بازار نیاز به مدیریت داریم، در حال حاضر یکی از دغدغه‌های جدی در تامین مرغ، کاهش جوجه‌ریزی است که اگر از هم‌اکنون فکری برای آن نشود یک ماه دیگر دچار کمبود می‌شویم.

وی گفت: ستاد تنظیم ملی نیز به موضوع مرغ توجه دارد و وزارت جهاد کشاورزی در یک هفته اطلاعات مربوط به واردات نهاده‌های دامی در قالب ثبت سفارش توسط دریافت‌کننده و توزیع‌کننده را در اختیار تیم بازرسی قرار می‌دهد، بر این اساس در جهت حفظ ظرفیت تولید و کنترل بازار، وضعیت توزیع نهاده دام و طیور در قم احصا و رصد می‌شود.

سیجانی ادامه داد: باید میزان توزیع نهاده و تحویل آن به تولیدکنندگان به طور شفاف احصا شود تا در صورت کمبود، سهمیه اضافه از تهران بگیریم و در تولید و تنظیم بازار دچار مشکل نشویم.

وی عنوان کرد: سهمیه اقلام اساسی برای هیئت‌‎های مذهبی نیز مدیریت می‌شود و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی، در این باره اقداماتی صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: یکی از راهکارهای مهم در تامین اقلام اساسی، حمایت از ظرفیت تولید و توسعه صنایع غذایی است که در این باره طرح‌هایی در دست اقدام است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار