کد خبر: ۹۰۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰ 09 October 2020

غلامرضا شریعتی شامگاه پنجشنبه در بازدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان شادگان، به افتتاح پروژه‌های نوسازی و بهسازی شهری در بخش دارخوین اشاره کرد و گفت: در رابطه با اجرای «طرح هادی» شاهد متوسط اجرای این طرح در استان با رقم ۵۸ درصد در مقابل متوسط اجرای کشوری به میزان ۵۱ درصد هستیم که این نشان‌دهنده رشد و پیشرفت بهتر این طرح در استان نسبت به کل کشور است و در این میان متوسط اجرای طرح هادی در بخش دارخوین ۷۹ درصد است که عمده آن در چند سال اخیر انجام شده است.

وی افزود: از سیل بندهای خوبی که با کار اساسی و زیرساختی ساخته شده بود، بازدید به عمل آمد که روند کار رضایت‌بخش بوده است و تا اتمام طرح روند کار رصد خواهد شد.

استاندار خوزستان بر رفع هرچه سریع‌تر مشکلات ساکنان منطقه صوفی‌آباد شهرستان شادگان تأکید کرد و گفت: با ارزیابی مشکلات این منطقه به فرماندار شهرستان شادگان دستور داده شد تا در صورت مصلحت منطقه به طور سریع و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی، تمهیدات لازم را برای الحاق این منطقه به طرح جامع شهری انجام دهند و در صورت عدم صلاح دید، کد آبادی برای این منطقه در نظر گرفته شود.

وی افزود: در عین حال به افرادی که منازل خود را ساخته و پروانه ساخت از روستا، بخشداری یا شهر دارند خدمات ارائه شود و تا تعیین تکلیف این منطقه از ساخت‌وسازهای جدید جلوگیری خواهد شد.

استاندار خوزستان به افتتاح بازارچه ته لنجی شادگان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که در بندر شادگان به وجود آمده است، این مکان از حیض انتفاع ساقط شده بود که امید می‌رود با تصمیماتی که در بندر گرفته شده است، این بازارچه بار دیگر فعالیت خود را آغاز کند.

وی اضافه کرد: امید است با تخصیص و در اختیار قرار دادن تسهیلات به مجموعه میدان تره بار و ته لنجی که با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است، این مجموعه تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا بتواند نقش مهمی را در اشتغال و ایجاد زیرساخت‌های استاندارد منطقه و شهرستان ایفا کند.

نماینده عالی دولت در استان زحمات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی مرزبانان بندر شادگان در ایجاد امنیت دریا، بندر و صیادان در عین کمبودها و مشکلات را قابل‌تقدیر دانست و گفت: مشکلات مرزبانی بندر شادگان مورد بررسی قرار گرفته است که به زودی رفع خواهد شد؛ همچنین اسکله صیادی مجاور ایستگاه مرزبانی بسیار خوب و استاندارد ساخته شده است و ساختمان آن نیز در چند ماه آینده پس از اتمام ساخت به بهره‌برداری خواهد رسید تا بتوان خدمت مؤثر دیگری را از دولت تدبیر و امید به مردم شادگان ارائه کرد.

استاندار خوزستان به وضعیت بندر شادگان و بارهای دپو شده زیاد در این بندر و شناورها اشاره کرد و افزود: رها بودن سرمایه‌های مردم و مملکت در این بندر بسیار نگران‌کننده است که امید می‌رود با پیگیری‌های انجام شده و دستورالعمل‌های صادر شده از مرکز شاهد رفع عمده مشکلات این بندر و مردم باشیم.

شریعتی در ادامه عنوان کرد: پیش‌تر جلساتی با حضور معاون امنیتی و انتظامی استان به همراه دستگاه‌های ذی‌ربط در استان در راستای ایجاد تصمیمات لازم برگزار شد که جلسه امروز کامل‌کننده جلسات پیشین است و امید می‌رود که ترخیص کالاهای دپو شده از هفته آینده آغاز شود تا بار دیگر رونق به بندر شادگان بر گردد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: هماهنگی‌هایی با دستگاه قضائی نیز برای بازدید در راستای بهبود بخشی شرایط بندر در هفته پیش رو انجام شده است تا بتوان از نگرانی‌های مردم شادگان که همیشه مرزداران خوبی برای این مرز و بوم و مملکت اسلامی بودند، کاسته شود تا بتوانند در این شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا کمکی به اشتغال منطقه و استان شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار