مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه 200 هکتار از مناطق حفاظت شده مستعد تولید گرد و غبار، نهال کاری شده، گفت: امسال از محل اعتبارات ملی 180 میلیارد ریال جهت مقابله با ریزگردها به استان ایلام اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۰۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 08 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛غلام‌ رضا ابدالی گفت: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای ایلام، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 7 روز هوای ناسالم و 179 روز هوای سالم در این استان مرزی ثبت شده است.

وی افزود: میزان ریزگردها در هوای استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 روز معادل 70 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام، گفت: در سال جاری از محل اعتبارات ملی 180 میلیارد ریال اعتبار جهت مقابله با ریزگردها به استان اختصاص یافت؛ در این راستا 200 هکتار از مناطق حفاظت شده مستعد تولید گرد و غبار، نهال کاری شده است.

ابدالی ادامه داد: در مجموع از محل اعتبارات سال 98- 99 جهت کنترل کانون تولید ریزگردها 5 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار اختصاص و در اختیار منابع طبیعی استان قرار گرفته است که جهت مهار کانون‌های بحرانی گرد و غبار در جنوب استان هزینه شده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان 8 ایستگاه سنجش گرد و غبار فعال است که از این تعداد 2 ایستگاه در شهر ایلام نصب است؛ هم اکنون شهرستان‌های هلیلان، بدره، ملکشاهی و سیروان فاقد ایستگاه سنجش گرد و غبار هستند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار