یک استاد دانشگاه افزود: حضرت حجت (عج) زمانی که تشریف می‌آوردند و تکیه بر کعبه می‌زنند، خود را با نام امام حسین (ع) معرفی می‌کنند و در ابتدای دعوت جهانی، نسب خود را از کسی اعلام می‌کند که صاحب شعار هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ است.
کد خبر: ۹۰۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 07 October 2020
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان گفت: اگرچه امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا امکان حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی از عاشقان گرفته شده؛ اما نباید از ترویج آن غافل باشیم.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام محمد ابراهیم افلاکیان با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات عدد ۴۰، عدد کمال است، اظهار داشت: تنها امامی که صاحب اربعین است، امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به برگشت اهل بیت و اسرا ۴۰ روز پس از شهادت امام حسین (ع) به کربلا و زیارت قبور شهدا کربلا، مطرح کرد: اربعین به عنوان یکی از خاستگاه‌‎‌های شیعیان، به دنبال ترویج مبحث مهدویت و آرمان خواهی و منجی گرایی است.

این استاد دانشگاه افزود: حضرت حجت (عج) زمانی که تشریف می‌آوردند و تکیه بر کعبه می‌زنند، خود را با نام امام حسین (ع) معرفی می‌کنند و در ابتدای دعوت جهانی، نسب خود را از کسی اعلام می‌کند که صاحب شعار هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ است.

وی با بیان اینکه حسین (ع) زمانی تنها در مکتب شیعه شناخته می‌شد، عنوان کرد: بنابراین لازم است تا حسین (ع) را به تمام عالم، معرفی کنیم تا حسین عالم گیر شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) در خصوص ویژگی‌های فرد مؤمن اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های فرد مومن این است که به زیارت اربعین برود و لذا المان‌سازی و نماد سازی اربعین یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که شیعیان باید برای معرفی امام حسین (ع) انجام دهند.

وی با بیان اینکه معرفی امام حسین (ع) در جهان زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) است، عنوان کرد: متأسفانه امسال به دلیل شرایط موجود در دنیا و شیوع این ویروس منحوس، این امکان که به صورت حضوری به زیارت اربعین برویم از عاشقان گرفته شده است، اما نباید از ترویج آن غافل باشیم.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که قبر سیدالشهدا (ع) در قلب محبین ایشان قرار دارد و دوری و نزدیکی برای عاشقان بی معنا است.

افلاکیان با اشاره به اینکه شیوع و نشر این بیماری و بیمار کردن دیگران گناه است، گفت: از آنجایی که عقل حاکم است و حفظ سلامتی انسان نیز امری واجب است، امسال این مراسم با شکوه را جهت حفظ سلامتی مردم نخواهیم داشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان ادامه داد: زائران اباعبدالله (ع) امسال می‌توانند با نشر یادنامه‌ها، دل‌نوشته‌ها و خاطرات سال‌های قبل این مباحث را زنده نگه دارند و در همایش‌های مجازی و نمایشگاه‌های عکاسی این آثار را منتشر کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار