کد خبر: ۹۰۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 07 October 2020

شهرام حبیب زاده ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، با اشاره به تعطیلی برنامه‌های این مناسبت مذهبی گفت: تمام تصمیمات ستاد ملی کرونا و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای سلامتی مردم و نیز تلاش برای مهار ویروس کرونا است لذا مردم همچنان در خانه بمانند و از سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کرده و تعطیلی آخر هفته را در کنار خانواده در منزل بگذرانند.
وی به آمار مبتلایان به کرونا در شبانه روز گذشته در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۱ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۶ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ابراز تأسف از فوت ۲ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۴۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۹ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
پلاسما درمانی راه مؤثر در بهبود بیماران مبتلا به کرونا
حبیب زاده آمار کل بستری شدگان، بهبود یافتگان و نیز فوتی‌های بر اثر کرونا در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۸ هزار و ۳۶ نفر به این ویروس مبتلا و ۷ هزار و ۴۰ نفر بهبود یافته است که متأسفانه ۶۷۷ نفر از هم استانی‌های خود را نیز از دست داده ایم.

وی به مشارکت‌های انسان دوستانه مردم در این ایام تاکید کرد و افزود: یکی از نیازهای امروز مراکز درمانی و بیماران مبتلا به کرونا «پلاسما» است که انتظار داریم از بهبودیافتگان دارای شرایط اهدا پلاسما با مراجعه به مراکز درمانی با اهدای پلاسمای خود در بهبودی بیماران مبتلا به کرونا مشارکت داشته باشند.
بهره مندی از برنامه‌های اربعین با استفاده از فضای مجازی و صداوسیما
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن تقدیر از فعالیت‌های مراکز صدا و سیما، از عموم مردم خواست با پیوستن به پویش در خانه بمانیم، برای بهره مندی از برنامه‌های اربعین ۹۹ از شبکه‌ها رادیو و تلویزیون، از پخش زنده مراسم اربعین از عتبات عالیات استفاده کرده و در منازل خود زیارت اربعین را قرائت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار