مدیرکل گمرک استان ایلام ؛
مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری و اقتصادی مرز بین‌المللی مهران در ایام منتهی به اربعین حسینی(ع) انجام می‌شود و متوقف نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 07 October 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛روح‌الله غلامی  اظهار داشت: فعالیت تجاری مرز بین‌المللی مهران در این ایام نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است اما امکان صادرات کالا از این مرز بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون فعالیت مرز تجاری مهران به صورت محدودتر نسبت به روزهای قبل برای تبادل کالای تجاری در حال انجام است و مشکلی در خصوص صادرات کالا به کشور عراق وجود ندارد.

مدیرکل گمرک استان ایلام با اشاره به میزان صادرات کالا در نیمه نخست سال جاری یادآور شد: در این مدت ۱۸۳ میلیون دلار کالا با بیش از ۳۲۹ هزار تن از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

غلامی اضافه کرد: مهمترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در عمل تا ۲۱ خردادماه هیچ فعالیت صادراتی از مرز مهران صورت نگرفت، تاکید کرد: پیش از این فعالیت تجاری مرز مهران به مدت سه ماه از زمان شیوع کرونا متوقف شد که با موافقت طرف عراقی، این مرز به مدت ۲ ماه فعالیت خود را دو روز در هفته و سپس به چهار روز افزایش داد.

مدیرکل گمرک استان ایلام افزود: با رایزنی‌های استاندار ایلام و موافقت مقامات عراقی هم اکنون مرز بین المللی مهران به روال عادی(تمام روزهای کاری هفته) بازگشته و تجار و بازرگانان در تمام روزهای هفته مراودات تجاری خود با طرف عراقی را انجام می دهند./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار