یکی از مسئولان ارشد سابق دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فاش کرد ولیعهد سعودی پیش از این بار‌ها یه سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است.
کد خبر: ۹۰۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱ 06 October 2020

به گزارش تابناک سمنان به نقل از جروزالم پست، یکی از مسئولان ارشد سابق شاباک (شین بت) فاش کرد «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی پیش از این بار‌ها به تل‌آویو سفر کرده است.

این مقام صهیونیست در افشاگری خود گفته است: «محمد بن سلمان بار‌ها نور آفتابِ تل‌آویو را احساس کرده است.»

او در مصاحبه با این روزنامه گفت: «فلسطین مورد توجه کشور‌های عربی نیست. محمود عباس [رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین] بیش از چند سال دیگر نمی‌ماند. او ۸۴ سال دارد و از طرفی با مشکلات جسمانی بسیاری دست و پنجه نرم می‎کند. کشور‌های عربی که در تلاش برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند نیز توجهی به عباس ندارkد.»

به گفته این مسئول ارشد شاباک «ایران تهدید بزرگی برای رژیم صهیونیستی است».

او همچنین مدعی شد: «اکنون برای جهان عرب روابط با اسرائیل مهم‌تر از فلسطین است، مسئله‌ای که محمود عباس نمی‌تواند در آینده آن را حل کند. گرچه این تحولی بنیادین است، بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ اعراب است.»

به اذعان این مقام، کشور‌های عربی منافع بسیاری را در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند. به عنوان مثال، یکی از اهداف  آن‌ها «دستیابی امارات به جنگنده‌های اف ۱۶» به عنوان پاداش است.

کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس توجهی به اسرائیل و آمریکا دارند و هدف آن‌ها نیز رسیدن به توانایی‌های به روزِ تکنولوژی، کشاورزی و سرمایه‌گذاری است. این توجه در رهبران عرب مانند «محمدبن سلمان» نیز بسیار مشاهده می‌شود.

البته به ادعای این مقام سابق صهیونیست اگر در انتخابات ماه نوامبر (آبان) سال جاری آمریکا، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها، پیروز شود «تمام قواعد بازی تغییر خواهد کرد و پیروزی بایدن باعث خواهد شد مسئله فلسطین بار دیگر به اولویت اصلی سیاست آمریکا تبدیل شود.»

این مقام سابق شاباک همچنین گفت: «البته این امکان وجود دارد که اوایل ریاست جمهوریِ بایدن به بحران کرونا و چنین مسائلی بگذرد و به فلسطین توجهی جدی نشود.»

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار