معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام:
نیک سرشت معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام گفت: در کنار محدودیت های کرونایی مردم باید به فکر سلامت خود باشند وبرنامه های ورزشی در خانه ها و جاهای دیگر برای مبارزه با کم تحرکی وچاقی افراد پیگیری کنند.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 05 October 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ دکترحمیرا نیک سرشت معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام، با اشاره به فعالیت های ورزشی در ایام کرونایی گفت: ویروس کرونا باعث به خطر افتادن جان آحاد مردم در جامعه شده به همین دلیل محدودیت های کرونایی برقرار شده و باشگاهای ورزشی هم تعطیل شده اند اما نباید مسئله ورزش را کنار گذاشت.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی افراد می توانند در خانه نسبت به ورزش اقدام کنند واین امر مهم را فراموش نکنند تا کم تحرکی سبب ایجاد سایر بیماری های نشود.

نیک سرشت در ادامه گفت: تربیت بدنی و ورزش جزء لاینفک تعلیم و تربیت هر جامعه و همراه با ارزشهای فردی و اجتماعی می باشد و وسیله ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی نسل جوان ماست به همین مناسبت بیست و ششم مهرماه تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی نامگذاری شده.

معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام اضافه کرد: ورزش به عنوان راهکاری سالم در پویایی جامعه در سیاست های نظام جمهوری اسلامی پیشینه ای دیرینه ای دارد . سیاست ها و راهبردهای ورزش کشور نقش مهمی را در بیان دیدگاهها و مواضع ورزشی در اقشار مختلف جامعه ، معلمان و مربیان ورزش ، شوراهای سیاست گزار، رسانه های گروهی و... ایفا می کند.

وی درخصوص تاثیر ورزش در علم پزشکی افزود: در علم پزشكي هم علاوه بر تجويز داروها و درمانهای جراحي كه در مورد بيماري‌هاي مختلف انجام مي‌دهد، از ورزش نيز به عنوان ابزاری در جهت بهبود و سلامتي بيماران بهره مي‌برد و در مواردي مثل كم‌خوابي ، كم كردن وزن و ضعف‌هاي عضلاني مثــــــل كمردرد، هماهنگي‌هاي عصبي و عضلاني در بعضي از انواع فلج ، داشتن اضطراب روحي ، بي‌قراري‌ها ، افسردگي‌ها ، احساس پوچي و بسياري ديگر از موارد بيمار خود را به ورزش كردن تشويق مي‌نمايند. انجام انواع مختلف نرمش‌ها ، علاوه بر فوايد جسمي فراوان ، بر مقابله با مشكلات عصبي و رواني نيز آثار مفيدي دارد.

نیک سرشت بیان داشت: در بحث روانشناسی هم دریافته اند انجام حرکات ورزشی میتواند پس از روان درمانی و دارو درمانی سومین راه حل برای برای درمان افسردگی به شمار آید و ورزش هم در مدت كوتاه و هم در طولاني مدت يك داروي ضدافسردگي مفيد است.

وی با اشاره به اینکه نشستن بیماری‌زاست گفت: نتایج پژوهشهای صورت گرفته نشان می‌دهد افرادی كه بیش از چهار ساعت در روز پشت میز می‌نشینند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن قرار دارند. از مهم‌ترین این بیماری‌ها می‌توان به پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان اشاره كرد. نشستن عمر را كم می‌كند و ما با كاستن از ساعات نشستن اضافی و رساندن آن به كمتر از سه ساعت در روز می‌توانیم امید به زندگی را تا دو سال افزایش دهیم.

این مسول درپایان با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) که می فرماید: « تنبلی و کسالت دشمن کار و تلاش است » خاطرنشان کرد: هدف نهایی تربیت بدنی و ورزش از دیدگاه اسلام تامین سلامت ، بهداشت بدن ، تقویت و رشد آن برای تلاش در زندگی و در نتیجه حرکت بسوی کمال است.

معاون توسعه ورزش بانوان استان ایلام عنوان کرد: دراین روزها نباید ورزش را فراموش کرد ودر کنار محدودیت های کرونایی باید به فکر سلامت افراد در جامعه بود، به همین خاطر مقوله ورزش نباید فراموش شود ودر خانه ها هم توسط افراد پیگیری شود./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار