بنا بر مصوبه ستاد برنامه ریزی و ساماندهی مراسم اربعین حسینی در قزوین، در روز اربعین هیچ گونه تجمع انسانی در استان نخواهیم داشت و فقط تجمع‌ها خودرویی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 05 October 2020

برگزاری تجمع خودرویی در روز اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونای استان در نشست برنامه ریزی و ساماندهی مراسم اربعین حسینی گفت: بنا به اعلام کشور عراق هیچگونه پذیرش زائران خارجی اربعین صورت نمی‌گیرد و در نتیجه هرگونه حرکت به سمت مرز‌ها به منظور شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی ممنوع است.

وی افزود: در استان قزوین نیز مجوز تجمع و پیاده روی اربعین صادر نمی‌شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی مکلف شده اند که محتوا‌های مناسب با اربعین حسینی تولید نموده و در فضای مجازی به اشتراک قرار دهند.

حبیبی افزود: در چند نقطه از شهر قزوین حرکت‌های خودرویی انجام می‌شود و مدیریت شهری نیز فضاسازی مناسب با اربعین را انجام می‌دهد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان بیان کرد : ۴ موکب در قزوین برپا می‌شود که کمک‌های مربوط به بازسازی عتبات، تأمین اقلام بهداشتی، کمک‌های مؤمنانه و دستگیری از دانش آموزان محروم را جمع آوری می‌کنند.

حجت الاسلام زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: روز اربعین در استان، هیئت خودرویی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: دو کاروان و دسته خودرویی هم برای روز اربعین در شهر قزوین تدارک دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: از فردا اتوبوس اربعین هم در سطح شهر به حرکت در خواهد آمد و حال و هوای شهر را اربعینی خواهد کرد.

سرهنگ میرآشه، معاون عملیات نیروی انتظامی استان هم گفت: نیروی انتظامی در بحث‌های امنیتی و ترافیکی ، برنامه‌های لازم را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین تدارک دیده است.

حجت الاسلام نوروزی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: اوقاف در کنار برنامه‌های فرهنگی، توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی و ۸۰۰ بسته لوازم التحریر را برای ایام اربعین حسینی تدارک دیده است.

کبودوند، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز از برپایی ۴ موکب اربعین بسته‌های لوازم التحریر، موبایل و تبلت، موکب حرم عشق برای دریافت نذورات ساخت حرم امام حسین (ع) و صحن عقیله، موکب سلامت برای حضور در مناطق محروم استان و موکب عاطفه‌ها به منظور توزیع بسته‌های معیشتی خبر داد.

وی افزود: همچنین پویش زیارت اربعین در منازل و پشت بام‌ها راه اندازی خواهد شد و برای اقامه اربعین پرچم بر سر در خانه‌ها نصب خواهد کرد.
منبع:صداوسیما
برچسب ها: اربعین ، استانداری ، موکب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار