محسن نعمتی با اشاره به اینکه امسال بنا به دستور آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع)، مراسم اربعین برای شیرازی‌ها و فارسی‌ها در بین‌الحرمین برگزار می‌شود، اظهار داشت: فاصله بین حرم حضرت شاهچراغ(ع) و سید علاءالدین حسین(ع)، بین الحرمین است که از روز سه‌شنبه با استقرار موکب‌های استان فارس و تحت نظارت موکب بزرگ احمدبن موسی فعالیت‌ها آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 04 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محسن نعمتی با اشاره به اینکه امسال بنا به دستور آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع)، مراسم اربعین برای شیرازی‌ها و فارسی‌ها در بین‌الحرمین برگزار می‌شود، اظهار داشت: فاصله بین حرم حضرت شاهچراغ(ع) و سید علاءالدین حسین(ع)، بین الحرمین است که از روز سه‌شنبه با استقرار موکب‌های استان فارس و تحت نظارت موکب بزرگ احمدبن موسی فعالیت‌ها آغاز خواهد شد.

وی از برگزاری برنامه‌های مختلف در این سه شبانه‌روز یاد کرد و افزود: موکب‌ها از سه‌شنبه در بین الحرمین مستقر و نسبت به ارائه خدمات و برنامه‌های مختلف برای زوار اقدام می‌کند.

نعمتی افزود: همچنین روز چهارشنبه پیش از اذان مغرب، پرچم امام حسین علیه السلام به اهتزاز در‌خواهد آمد و بعد از آن نیز مراسم لاله‌گردانی با حضور خادمین حرم شاهچراغ و سید علاءالدین حسین علیه السلام برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی حرم احمدی و محمدی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در روز اربعین نیز، عنوان کرد: از ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه مصادف با اربعین حسینی برنامه‌هایی در بین‌الحرمین برگزار خواهد شد که تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، مدیحه‌سرایی و عزاداری، قرائت زیارت اربعین و در نهایت نماز ظهر و عصر از جمله این برنامه‌هاست.

نعمتی همچنین از هماهنگی دستگاه‌های مختلف در این برنامه شامل فرماندهی سپاه فجر فارس، تولیت حرم سید علاءالدین حسین(ع)، شهرداری شیراز و ستادبازسازی عتبات عالیات، صدا و سیما، فرماندهی انتظامی استان فارس و شورای هماهنگی هیئات مذهبی یاد کرد.

وی در پایان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام برگزاری این مراسم‌ها خبر داد و بر نظارت بر اجرای پروتکل‌ها تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار