اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 12 مهر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۰۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰ 04 October 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 12 مهر ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.
بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 12 مهر بشرح زیر است:

کلاهبرداری 3 و نیم میلیاردی با 20 شاکی

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری 2 دوره کلاهبردار و کشف کلاهبرداری اینترنتی 3 و نیم میلیارد ریالی در شهرستان نور خبر داد.

سردارمرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان در شهرستان نور به مراجع قضائی و انتظامی آن شهرستان مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب آنان، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریتکارآگاهان پلیس فتا با بررسی های همه جانبه و اقدامات فنی و مهندسی متهم اصلی این پرونده را شناسایی کردند.

سردارمیرزایی، تصریح کرد: ماموران پلیس فتا شهرستان نور پس از شناسایی مخفیگاه متهم، در عملیاتی غافلگیرانه وی را که به عنوان دوره گرد و فروشنده میوه و تره بار در بازارهای هفتگی سراسر استان فعالیت می کرد، دستگیر کردند.

این مقام انتظامی، خاطرنشان کرد: متهم که دارای سابقه سرقت در زمينه برداشت غيرمجاز از طريق اسکيمر و فيشينگ بود در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری 3 و نیم میلیاردی از مردم با روش دریافت اطلاعات آنان از طریق کارت های عابر بانک (فیشینگ) اعتراف کرد.

وی با بیان این که تاکنون 20 نفر از شهروندان با مراجعه به پلیس از متهم اعلام شکایت کردند، از دستگیری یکی از همدستان متهم اهلذ اصفان و ساکن شهرستان قائم شهر در ادامه رسیدگی به این پرونده خبر داد.

سردارمیرزایی از دستگیری همدست متهم نیز خبر داد و اظهار داشت: این 2 کلاهبردار حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع همچنان در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی مازندران در خاتمه به مردم توصیه کرد: ضمن خودداری از قرار دادن اطلاعات هویتی، بانکی و رمز عابر بانک خود به سایر افراد، در موقع پرداخت هرگونه وجهی از طریق کارت های عابر بانک مواقب سوء استفاده افراد شیاد و کلاهبرداران باشند و در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سریعا به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------


کشف 21 تن کود شیمیایی قاچاق در شهرستان جویبار

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف21 تن کود شیمیایی قاچاق به ارزشی بالغ بر 3 میلیارد ریال در شهرستان جویبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سردارمرتضی میرزایی در تشریح این خبر، گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان جویبار با انجام اقدامات اطلاعاتی از قاچاق و عرضه انواع کود شیمیایی قاچاق توسط فردی در آن شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران پلیس امنیت عمومی با همکاری نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت آن شهرستان، در بازرسی از محل نگهداری و دپوی کالا توسط متهم 21 تن کود شیمیایی قاچاق کشف کردند.

سردار میرزایی از تحویل کالای قاچاق کشف شده به سازمان های مربوطه خبر داد و اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش کالای کشف شده بالغ بر 3 میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انظامی در خاتمه با اشاره به این که متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به مردم توصیه کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و کمک به اشتغال جوانان جامعه، ضمن خودداری از خرید و مصرف کالای قاچاق در صورت مواجهه با عرضه کنندگان این کالاها، مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------------


دستگیری عامل نشر اکاذیب توسط پلیس فتا مازندران

رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری عامل نشر اکاذیب بر برعلیه یکی از سازمان های دولتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی یکی از سازمان های دولتی مبنی بر مبنی بر تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب بر علیه آن سازمان در یکی از شبکه اجتماعی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران، افزود: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی توسط تیم کارشناسان این پلیس متهم که ساکن یکی از شهرستان های این استان بود شناسایی شد.

سرهنگ خورشاد، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهم را که با انتشار مطالبی خلاف واقع و کذب، موجب تشویش اذهان عمومی و جریحه دار شدن افکار عمومی نسبت به آن سازمان شده بود دستگیر کردند .

وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از کاربران فضای مجازی خواست: در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت های سایبری

masoud pashna, [۰۳.۱۰.۲۰ ۱۵:۴۱]
گزارش مربوطه را ارائه دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت ها و صفحات اجتماعی صورت گیرد.


------------------------------------------------------------------


تغییر در زمان برگزاری برنامه های هفته نیروی انتظامی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از برگزاری برنامه های هفته نیروی انتظامی از 27 مهر تا 2 آبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدجعفر ساداتی با تسلیت ایام اربعین حسینی، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رصا(ع)، گفت: با توجه به برپایی هرساله همایش پیاده روی اربعین و ماموریت پلیس در تامین امنیت عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) برابر تصمیات اتخاذ شده توسط ستاد برگزاری برنامه های هفته ناجا ، زمان اجرای برنامه های این هفته به زمانی دیگر موکول شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به لغو برنامه های پیاده روی اربعین برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تداخل در اجرای برنامه های هفته ناجا با مناسبت های دهه آخر ماه صفر و همچنین ماموریت های مضاعف پلیس در این ایام در تامین اممنیت مردم و سوگئاری های عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت، زمان اجرای برنامه های هفته ناجا از 27 مهرماه تا 2 آبان ماه تعیین شد .

سرهنگ ساداتی اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی، اقدامات رسانه ای، نشست های تعاملی با سازمان های همسو و برگزاری میزگردهای علمی و تخصصی را از مهمترین برنامه های هفته نیروی انتظامی برشمرد.

وی در پایان هفته ناجا را فرصتی برای معرفی پلیس به مرم و جلب مشاركت های مردمی در تامین امنیت جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به شعار هفته نیروی با عنوان "همه باهم برای امنیت و سلامت" برنامه های این هفته نیز مطابق با این شعار تدوین و به اجرایی خواهد شد.


-----------------------------------------------------------


کشف 8 کیلوگرم تریاک در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 8 کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امرتهیه و توزیع موادمخد در شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرتسان بهشهر، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران متهم را که با یک دستگاه خودروی پژو اقدام به تهیه وتوزیع موادمخدر در این شهرستان می کرد، شناسایی کردند.

سرهنگ عنایتی از توقیف خودروی متهم و دستگیری وی در عملیاتی ضربتی خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهم 8 کیلوو 400 گرم تریاک کشف شد.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.


-----------------------------------------------------


دستگيري سارق سیم و کابل برق در نوشهر

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر" از دستگيري سارق سیم و کابل برق با 8 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "قاسم محمدی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در حوزه استحفاظی ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتي و انجام تحقیقات پليسي، ماموران انتظامی کلانتری 12موفق به شناسايي سارق شدند.

وی، تصريح کرد: با هماهنگی های قضائی، متهم در عملياتی ضربتی و غافلگیرانه دستگير شد و در تحقيقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اقرار کرد .

سرهنگ محمدی در خاتمه از شهروندان خواست: با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی از طریق سامانه 110 و کلانتری و پاسگاه محل سکونت خود پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان یاری کنند.


---------------------------------------------------------------------


کشف 28 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 28 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلبس، سرهنگ "حسین زارع" درباره جزئیات این خبر، گفت : به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراري نظم و امنيت عمومی، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا ، خاطر نشان کرد: در اجراي این طرح، ماموران ضمن انجام گشت هاي هدفمند موفق به دستگيري 21 نفر سارق شدند.

وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در

masoud pashna, [۰۳.۱۰.۲۰ ۱۵:۴۱]
مجموع به 28 فقره سرقت اماکن خصوصی، موتورسیکلت و منزل در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ زارع اظهار داشت: کشف 8 کیلوگرم انواع مواد مخدر، دستگیری 18نفر معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر، توقیف 49 موتورسیکلت و 48خودرو متخلف از دیگر اقدامات این فرماندهی در اجرای طرح مذکور بوده است.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا در پايان از همکاري صميمانه مردم تشکر کرد و گفت: چنين طرح هاي امنيتي ادامه خواهد داشت و شهروندان مي توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، سرقت، کالاي قاچاق و ...مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند.


----------------------------------------------------------------------


دستگیری 2 سارق حرفه ای سیم و کابل برق در قائم شهر

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، از دستگيري 2 نفر سارق حرفه ای کابل برق کشف 21 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در بیان جزئیات این خبر، گفت: درپي وقوع سرقت هاي متعدد کابل برق در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران پاسگاه بالاتجن و کلانتری 12 موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ خادمی، تصریح کرد: مامورین پس از هماهنگی های قضائی متهمان را که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بودند در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی از دستگیری یک مالخر اموال سرقتی در ادامه این عملیات نیز خبر داد و اظهار داشت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 21 فقره سرقت کابل برق در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده با قرار قانون مناسب روانه زندان شدند.


-----------------------------------------------------------------------


شاخه خشکیده// قربانیان زمانه- قسمت دوازدهم

زن جوان با قد و قامت بلند و کشیده و چشمانی آبی و زیبا در حالی که چادر سیاهش را بر سرکرده و سرش به زمین بود وارد روستا شد....

کمتر از 5 ماه از جدایی زن جوان از حسن می گذشت، وی در زندگی با حسن مشکلات زیادی را تجربه کرده بود، از طرفی با بدبینی های حسن مواجه بود که تهمت های ناروایی را به وی می زد و از سویی دیگر هفته ای دو سه بار بدنش بخاطر کتک هایی که از وی بی دلیل و بی مورد می خورد کبود می شد،حال بعد از جدایی با مشکلات جدیدی ناشی از جدایی از جگرگوشه هایش مواجه شده بود.

زن جوان با قد و قامت بلند و کشیده و چشمانی آبی و زیبا در حالی که چادر سیاهش را بر سرکرده و سرش به زمین بود وارد روستا شد، به خاطر رفتارهای همسر سابقش وتهمت های ناروایی وی قبل از طلاق و اکنون بخاطربرچسب طلاق احساس شرمندگی عجیبی در وجودش بود، دوست نداشت حتی برای لحظه ای سرش را بالا آورده و به اطرافش نگاه کند تا مبادا با کسی چشم در چشم شود.

با صدایی کم رمق و آرام به سلام برخی از زنان پاسخ می داد و در حالی که اکثرا سعی داشتند تا با وی هم صحبت شده و از حال و احوالش بعد از طلاق جویا شوند، اما وی خیلی سریع از کنار آنها گذشته و به سمت منزل سابق خود می رفت.

وقتی به در منزل حسن رسید و در زد انتظار داشت تا حسن درحالی که حداقل یکی از پسرانش را در آغوش دارد به دم در بیاید،اما در نهایت غافلگیری دید که از هیچ یک از فرزندانش خبری نیست.

وقتی هم جویای حال پسرانش شد با دروغ های پشت سرهم حسن مواجه شد که در هر لحظه ای می گفت که بچه ها نزد یکی از اقوامش می باشد،وقتی هم با اصرار از حسن خواست باهم به منزل اقوامش بروندتا بچه ها را به وی نشان دهد تا وی دیداری با آنها داشته باشد، حسن ضمن ممانعت از این کار ،به وی پیشنهادی داد که برایش مانند تیری بر قلبش فرو رفته باشد، دردناک به نظر می رسید.

حسن بخاطر بدرفتاری هایش در گذشته اظهار پشیمانی و ندامت کرد و از وی خواست دوباره سر خانه و زندگی اش بازگردد، زن جوان از این خواسته حسن امتناء کرد،وقتی هم حسن از دیدار وی با پسرانش ممانعت می کرد،مادر دردمند گریه و زاری و خواهش و تمنا کردتا بچه ها را به وی نشان دهد،اما حسن بر سر حرفش بود.

مادر پسران فلک زده وقتی دید که حسن به هیچ صراطی مستقیم نیست،با گذاشتن شرط دیدار بچه ها شرط وی را پذیرفت.

سپس حسن داستان بچه ها را و اینکه آن ها را در روستایی دوردست رها کرده به مادر جوان گفت، زن گریه و شیون کنان از حسن خواست تا خیلی سریع و فوری به روستا بروند تا شاید بچه ها را پیدا کنند.

حسن نخست نخواست به خواسته همسر سابق خود پاسخ مثبت دهد،اما وقتی مادر بزرگ حسن(زن دوم شیخ و نامادری محمدخدا بیامرز) که در همسایگی وی خانه داشته و همسر سابق حسن را دید که برای دوری از بچه هایش گریه و زاری می کند، تازه فهمید که حسن چه دروغ بزرگ و شاخداری را به اطرافیانش گفت.

وی با دل

masoud pashna, [۰۳.۱۰.۲۰ ۱۵:۴۱]
سوزی تمام برای زن جوان با دعوا گرفتن حسن بخاطر کار احمقانه اش،از وی خواست تا به اتفاق هم سریع به روستایی بروند که بچه ها را در آنجا رها کرد.

حسن برخلاف میل باطنی اش مجبور به پذیرش این خواسته شد،اما تردید داشت که بچه ها زنده باشند، کسی هم نمی توانست جلوی گریه و زاری مادر جوانی را بگیرد که سرنوشت بچه هایش در حاله ای از ابهام بود.

مادر بزرگ حسن به هر قیمتی بود مادر درد کشیده و جوان را دعوت به آرامش کرد و سپس زن و مرد جوان به اتفاق همدیگر با پای پیاده آنروز مسیر 15کیلومتری را برای رسیدن به روستایی که در آن بچه ها رها شده بودند در پیش گرفتند.

در بین راه درحالی که مادر بچه ها برای دیدار فرزندانش بی قراری می کرد،و خستگی راهی که تا خانه حسن در بدنش مانده بود را فراموش کرده برای دیدن بچه های خود لحظه شماری می کرد،حسن چنان آرام و با طمئنینه راه می رفت که انگار نه انگار که برای پیدا کردن بچه های خود به راه افتاده ویا اینکه خود اشتباهی را مرتکب شده باشد،حسن برخلاف مادر بچه ها بسیار آرام بود،واین قضیه بیشتر از هرچیزی باعث آزار و رنج روحی و روانی همسر سابقش می شد.

از رنگ رخساره حسن مشخص بود که وی نگرانی ای برای بچه ها نداشته و یا از کاری که کرده بود احساس شرم و گناه نیز نمی کند، این ویژگی های حسن بیشتر از پیش همسر سابقش را از وی متنفر می کرد و سبب می شد تابخاطر جدایی اش از حسن احساس رضایت درونی کرده و تصمیم بگیرد تا پس از پیدا کردن و تحویل گرفتن بچه ها به هیچ وجه دوباره بر سرزندگی نکبتی سابقش برنگرددو با بچه های خود در منزل پدرش زندگی کند.

اما آنچه که قبل از هرچیزی برای مادر دلسوخته و زجر کشیده مهم بود این بود که بلایی بر سر بچه ها نیامده و آنها سالم و سرحال باشند،موضوعی که لحظه به لحظه باعث افزایش نگرانی وی می شد،وی هرچه به روستا نزدیک و نزدیک تر می شد نگرانی اش بیشتر می شد.این درحالی بود که حسن همچنان آرام بود.

***

نظر کارشناس:

حسن در طول زندگی خود کمتر رنگ مهر و محبت را از دنیای پیرامون خود دید،دست تقدیر پدرش را قبل از تولدش از وی گرفته و بعد از تولد نیز بخاطر ازدواج مادر،از وجود این نعمت بزرگ نیز عملا محروم شد که مدتی بعد مادر نیز به رحمت خدا رفت.

حسن در تعامل با اعضای خانواده دایی،بویژه زن دایی اش خاطرات کودکی سیاهی را در ذهن داشت و این سیاهی برای همیشه وی را خسته و بی رمق کرده و قدرت آنالیز رویدادها و تفکر در مورد اتفاقات را از وی گرفته بود.

حسن به دلیل خاطرات بدی که در تعامل با زن دایی اش از زمان کودکی داشت به نظر نسبت به همه زنان اطراف خود بدبینی خاصی پیدا کرده که این بدبینی به عنوان یک طرحواره منفی در ذهنش زمینه ارتباط مخربش با همه زنان بویژه همسرانش شد.

وی به هیچ وجه به همسر نخست خود اعتماد نداشته و وی را با تهمتهای ناروا و تنبیهات شدید بدنی مدام مورد آزار و اذیت قرار می داد، به عنوان کسی که در زمان کودکی هیچ گونه دلبستگی ای را نسبت به اطرافیان و افراد مراقب خود تجربه نکرده بود.

در بزرگسالی نیز هیچ دلبستگی و احساس تعهدی نسبت به فرزندان و زندگی خود نمی کرد،کسی برایش مهم نبود شاید به این دلیل که سال های نخست زندگی اش کسی آنچنان که باید به وی توجهی نکرد، بعد از مرگ پدرحسن مادرش بلافاصله پس از تولد حسن، وی را ترک کرده و پی زندگی خود رفت و همین داستان آسیب های روانی خاصی را بر حسن وارد کرد،. البته هرچند به نظر مادر حسن نیز چاره ای بجز این نداشت،اما زندگی سختی را برای حسن مهیا کرد.

حسن کمتر دلش برای کسی تنگ می شد ویا اصلا شاید دلتنگی برای وی معنا نداشت.برای مرگ کسی گریه نکرد و حالتی از هیجانات مثبت مثل خندیدن کمتر در چهره اش نمایان می شد،گریه هم نمی کرد،غمگینی و اندوه وی را کسی ندید.

همه این ویژگی های شخصیتی،بی تفاوتی نسبت به اطرافیان و زندگی را برای وی به ارمغان می آورد که سبب می شد تا بدترین تصمیمات را در قبال اطرافیان و عزیزانش،بگیرد.

با این تفاسیر باید گفت به احتمال زیاد افسرده خویی از ویژگی های شخصیتی حسن بوده است.ویژگی ای که بر روابط حسن با اطرافیانش و تصمیمات وی تاثیر بدی گذاشت.

........ ادامه داستان را از هفته آینده ملاحظه فرمایید

نگارنده: قاسم گرجی- کارشناس آموزش همگانی فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار