رئیس اسبق کمیته انضباطی فدر اسیون فوتبال گفت: رأی ظالمانه AFC علیه عیسی آل کثیر با لابیگری کثیف عربستان سعودی صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 03 October 2020

عبدالرحمن شاه حسینی در گفت‌وگو با فارس، در مورد محرومیت غیرمنتظره 6 ماهه عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس در آستانه بازی با النصر عربستان اظهار داشت: طبق فیلم‌ها و عکس‌هایی که از بازی‌های لیگ برتر ایران وجود دارد و در رسانه‌های ملی و بین المللی قابل مشاهده است، آل کثیر این شادی پس از گل را در بازی‌های گذشته هم انجام داده است و بر اساس عادتش در بازی با پاختاکور ازبکستان انجام داده و هیچ سوء نیتی نداشته و قصد اهانت یا حرکت نژادپرستی در اقدام او وجود نداشته است.

وی ادامه داد: متأسفانه محرومیت آل کثیر بار دیگر ضعف مدیریت فوتبال ما را در عرصه بین المللی نمایانگر کرده است. این که ما در AFC و فیفا مهره‌های مؤثر نداریم و عربستان هم همیشه با لابی گری به مقاصد خود می‌رسد.

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با این رأی کنفدراسیون فوتبال مؤثرترین و قوی‌ترین بازیکن پرسپولیس محروم شده است که این مسأله با اصول حقوقی هم سازگار نیست. در لایحه دفاعی که در مورد آل کثیر آمده بود این مسأله کاملا ذکر شده است که بازیکن به رسم عادت چنین کاری کرده و هیچ گونه سوءنیتی به صورت خاص یا عمد در انجام این حرکت نداشته است و نباید این حرکت را نژادپرستانه دانست.

شاه حسینی با اشاره به رأی AFC علیه تیم ایرانی عنوان کرد: رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه عیسی آل کثیر که در این بازی نماینده کشورمان است و یک بحث ملی است نه باشگاهی، رأی ظالمانه‌ای بوده است.

وی تاکید کرد: رایی که با لابیگری‌ها و روش‌های کثیف عربستان صادر شده است. تیم عربستانی وقتی فهمید در میدان مسابقه قادر به کنترل عیسی آل کثیر نیست، در خارج از زمین مسابقه برای محرومیت این بازیکن تلاش کرد. عربستان با فشار بر روی AFC به هدفش رسید و اکنون هواداران فوتبال ایران باید از این مسأله عذاب بکشند. با این حال امیدوارم پرسپولیس که در این بازی نماینده کشورمان است، پیروز شود و بار دیگر حقانیت فوتبالمان به همگان به اثبات برسد.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: در گذشته نیز عربستان با فشار بر AFC در حضور در ایران امتناع کردند و باعث شدند در لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های عربستانی به ایران سفر نکنند، آن هم در حالی که تیم‌های سایر کشورهای آسیا در امنیت و آسایش کامل به ایران می‌آمدند و مسابقه می‌دادند. این رأی آل کثیر نیز مشابه همان عدم حضور تیم‌های عربستان در ایران است که با اعمال نفوذ عربستان در تشکیلات AFC صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار