استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: اگر مسئول و یا مدیری خلاف مصوبات ستاد استانی کرونا عمل کند و جان دانش آموزان و معلمان را به خطر بیاندازد با او برخورد قضائی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 03 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی‌دشتکی  در سی و نهمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت مدارس مبنی بر این خبر که بیش از ۱۸۴ مدرسه در استان زیر ۵۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و از زمان بازگشایی مدارس تاکنون ۵۸ معلم و ۵۱ دانش آموز مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: از عملکرد آموزش و پرورش در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس انتقاد دارم.

وی با ابراز نگرانی از این مطلب که اگر روال به همین شکل پیش برود مدارس به یکی از عوامل مهم انتشار و شیوع بیماری کرونا مبدل خواهد شد هشدار داد: آموزش و پرورش باید مسئولیت حفظ سلامت و جان دانش اموزان و معلمان را بپذیرد.

استاندار ایلام با ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان گفت: وقتی بالای ۱۰۰ دانش آموز و معلم مبتلا به کرونا می‌شود آنان ناقل بیماری برای خانواده‌های خود خواهند شد و باعث مرگ و میر افراد سالخورده و دارای بیماری زمینه‌ای می‌شوند.

وی با عنوان این مطلب که همه باید در قبال سلامت دانش آموزان این دیار احساس مسئولیت کنیم، افزود: این درحالی است که معمولاً آثار بیماری در دانش آموزان مشاهده نمی‌شود اما اینکه امروز بالای ۵۰ دانش آموز با علامت مبتلا به کرونا می‌شوند، این یک علامت و هشدار خطر است که باید جدی گرفته شود.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان این مطلب که به رغم اینکه در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا مصوب شده بود مدارسی که زیر ۷۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند تا استاندارد شدن وضعیت بهداشت مدرسه تعطیل شوند، اما به این مصوبه عمل نشده است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونای استان برخی اطلاعیه‌های آموزش و پرورش در بحث کرونا را موجب سرگردانی دانش آموزان و اولیا عنوان کرد و گفت: در حالی که مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا برای همه لازم الاجرا است اما چند بار است که آموزش و پرورش با انتشار اطلاعیه‌هایی در خصوص این مصوبات ایجاد شائبه کرده و باعث سردرگمی در بین دانش اموزان و اولیا شده است.

وی در پایان به استناد مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا خواستار تعطیل شدن مدارسی که زیر ۵۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، شد و گفت: اگر مسئول و یا مدیری خلاف مصوبات ستاد استانی کرونا عمل کند و جان دانش آموزان و معلمان را به خطر بیاندازد با او برخورد قضائی خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار