نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه اقدامات دولت منطبق بر نیازهای مردم نیست، ادامه داد: اگرچه تقنین و نظارت از وظایف اصلی مجلس است بنابراین نمایندگان با استفاده از این موضوعات اقدامات مناسبی باید انجام دهند.
کد خبر: ۹۰۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 02 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا: ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم هیچگونه سازشی با دولت ندارد، افزود: نمایندگان مردم در یازدهمین دور مجلس بر اساس منافع ملی گام بر می‌دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه تاکنون هیچ موضوع و مطلبی مبنی بر فیلتر شدن اینستاگرام نشنیده‌ام گفت: به همین دلیل نمی توانم در این باره اظهار نظری انجام دهم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: در صورتی‌که اقدامات و فعالیت های دولت بر اساس منافع ملی، انسجام قوا و با هدف سازش باشد طبیعی است که مجلس بر اساس این منافع در کنار دولت گام های موثری بر می دارد.

وی تصریح کرد: اگر فعالیت دولت در جهت عدول از اصول و فراموش کردن منافع ملی و فراموشی حقوق ملت باشد بی شک نمایندگان به هیچ وجه با دولت سازش نخواهند کرد.

ضرورت تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با اشاره به وجود میلیون‌ها خانه‌ خالی در کشور ادامه داد:حدود 2 میلیون و 700 هزار خانه خالی و بدون استفاده در کشور وجود دارد که در صورت تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس حدود 10 میلیون نفر از جمعیت کشور دارای سر پناه می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی از دیگر اقدامات مجلس یازدهم است ، افزود: بی شک واردات محصولات برای تامین کالاها و نیازهای ضروری مردم چندان اقدام مناسب و شایسته ای به شمار نمی رود چرا که تولید محصولات کشاورزی به مراتب خیلی بهتر از واردات است.

عزیزی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کلیات طرح تامین کالاهای اساسی به دهک‌های نیازمند جامعه در مجلس تصویب شد بیان کرد: در حال حاضر مجلس یازدهم در تلاش است تا بتواند اقدامات موثری در بخش اقتصادی و معیشت مردم انجام دهد.

اقدامات دولت منطبق بر نیازهای مردم نیست

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه اقدامات دولت منطبق بر نیازهای مردم نیست، ادامه داد: اگرچه تقنین و نظارت از وظایف اصلی مجلس است بنابراین نمایندگان با استفاده از این موضوعات اقدامات مناسبی باید انجام دهند.

عزیزی با اشاره به اینکه آستانه تحمل نمایندگان در موضوع استیضاح وزرا زیاد است، افزود: بی شک نمایندگان در تلاشند تا در عمل و واقعیت با دولت و وزرا مدارا کنند اما نباید فراموش کرد که این مهم به این معنی نیست که نمایندگان قصد استفاده از استیضاح ندارند.

کرونا دلیل بسته شدن مرز ایران و عراق

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر دولتمردان کشور عراق به دلیل محدودیت‌ها برای پیشگیری بیماری کرونا اقدام به بستن مرزهای این کشور کرده‌اند، افزود: اگرچه دشمنان همواره در تلاشند تا به رابطه کشور ایران و عراق خدشه و آسیب وارد کنند اما معتقدم روابط ایران و عراق باید مستمر و با کیفیت بیشتر ادامه یابد.

وی با بیان اینکه مسدود شدن مرزها تنها به دلیل شرایط بیماری کرونا است افزود: بی شک برخورد با جریان های سلطه و دولت های زورگو از اولویت های پیش روی مهم دولت عراق به شمار می رود و امیدواریم در آینده شاهد خروج آمریکایی ها از کشور عراق باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار