کرونا ۱۲هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری کشور خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 02 October 2020
معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،در آیین افتتاح طرح‌های گردشگری در زواره اردستان، اضافه کردن زنجیره‌های دیگر گردشگری در افزایش این عدد موثر دانست و افزود: امید می‌رود با مدیریت کنترل کرونا، مجدد شادی و نشاط مهمان خانه‌های گردشگری ایران شود.

ولی تیموری افزود: در شهرستان‌ها سرمایه گذاران صنعت گردشگری زمینه احداث مجموعه‌های گردشگری و اقامتگاه‌های سنتی باعلاقه حرکت می‌کنند.

وی، توسعه زیرساخت‌ها برای دوران پسا کرونا را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت حمایت از مجموعه‌ای در قالب ۱۴رسته شغلی بسیار آسیب دیده از کرونا را مدنظر قرار داد و که برای ۳ماه امحال مالیات و ارزش افزوده و حق بیمه کارفرمایی و قبوض حامل‌های انرژی و تسهیلات را شامل می‌شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه برای بخش تسهیلات کرونا وام با کامزد ۱۲درصد به ازای هر فرد شاغل در مجموعه گردشگری ۱۶۰میلیون ریال در نظر گرفته شده است افزود: تا امروز حدود دوهزار و ۶۰۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و ۶هزار میلیارد ریال پرونده در بانک‌ها در دست بررسی برای اعطای وام است.

تیموری گفت: دولت با توجه به استمرار این شرایط تسهیلاتی را در قالب یک بسته بخشی مدنظر قرار داده است و در رایزنی‌ها بسته نهایی شده و هفته آینده رسمی اعلام خواهد شد.

وی افزود: در روز‌های بحران کرونا سفر‌های گردشگری خارجی‌ها به ایران ۹۶درصد کاهش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار