این روزها به رغم توصیه اکید مسئولین وتاکید رهبر انقلاب ،بازهم حضور افرادی از مناطق مختلف کشور را در راههای ارتباطی استان شاهدیم که به صورت پیاده عازم شهر مرزی مهران هستند .تازه اینکه برخی از آنان با زیر پا گذاشتن مقررات مرزی مشکلاتی را هم برای خود و هم برای مامورین کنترل مرز ایجاد کرده اند .
کد خبر: ۹۰۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 02 October 2020

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::سالی که در آن قرار داریم ،سالی پیچیده ومتفاوت تر از سالهای گذشته است.حضور ویروسی ناشناخته تمامی ساحت های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است .تمامی حوزه ها را یا تحت تاثیر قرار داده یا اینکه به تعطیلی کشانیده است. پیام تمامی صاحبنظران حوزه بهداشت ودرمان در سراسر جهان برای در امان ماندن از مخاطرات این همه گیری یک چیز است " رعایت بهداشت ،فاصله گذاری اجتماعی واستفاده از ماسک" .

وضعیتی که بر ما حاکم شده صرفا منحصر به کشور ما نیست وسراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است . مسلمان ،مسیحی ،یهوی ،ارتدوکس ،بی دین ،دیندار وشیعه وسنی هم ندارد ،همه باهم برای رهایی از این وضعیت باید به توصیه ها گوش فرا داده وعمل کنند . خواه می خواهد این توصیه ها رعایت بهداشت باشد ،خواه تعطیلی مشاغل ویا تعطیلی مناسک و ...

برخی کشورهای جهان هم بدلیل نوع نگاه وفرهنگشان و رعایت حقوق فردی واجتماعی توانسته اند تاحدودی بر این شرایط فایق آیند . اما متاسفانه در کشور ما عده ای به گونه ای رفتار می کنند که انگار تافته جدا بافته اند !جوری وانمود می کنند که چون مدعی دینداری هستند باید هر کاری که دلشان می خواهد انجام بدهند ،حال می خواهد این رفتار شکستن مقررات تصویبی خاص برای مقابله با کرونا باشد ،خواه اینکه نادیده گرفتن توصیه ها ودستورات مرتبط یا این موضوع  !تازه اینکه بی توجه به علم پزشکی دینداری را سپری در مقابل این ویروس قلمداد می کنند و از این طریق هم سلامت خود را به خطر می اندازند هم  به سلامت مردم آسیب می رسانند و هم اینکه نظامات کشوری و بین المللی را زیر پا می گذارند واین آسیب آخری از آسیب های کرونا بیشتر نباشد کمتر هم نیست !

امروز از حیث شیوع کرونا ومرگ ومیر ناشی از آن وضعیت خوبی  بر کشور حکفرما نیست !لاجرم باید توصیه ها ودستورات صادر شده در این خصوص مراعات شود !در جایی نیز از باب ضرورت رعایت حقوق فردی واجتماعی ،عدم توجه به این دستورالعمل ها حتی می تواند برای افراد بار حقوقی به همراه داشته باشد .

بنابراین اگر می گویند بخاطر پیشگیری و مقابله با این ویروس حج واجب ومستحب تعطیل است ،اگر می گویند زیارت امام وامامزاده ها تعطیل است ،اگر مسئولین دوکشور ایران وعراق ناگزیرند بخاطر مقابله با این ویروس مناسک اربعین را تعطیل کنند ،همه باید بخاطر حفظ سلامت خود ودیگران به این تصمیمات احترام بگذارند واین یعنی احترام به حقوق فردی واجتماعی !

اما متاسفانه به رغم تمامی این توصیه ها ،به رغم ممنوعیت ها ومهمتر از همه با وجود پیام روشن مقام معظم رهبری مبنی براینکه " در خصوص اربعین ملاک تصمیم ستاد کروناست و معظم له به صراحت فرمودند که در منزل آیین اربعین را برگزار کنید  " اما باز شاهد حضور افراد زیادی در مرزهای کشور وبه تبع آن در مرز مهران هستیم و این حضور دردسرهایی را برای مسئولین و مرزبان فراهم کرده است.

این روزها به رغم توصیه اکید مسئولین وتاکید رهبر انقلاب ،بازهم حضور افرادی از مناطق مختلف کشور را در راههای ارتباطی استان شاهدیم که به صورت پیاده عازم شهر مرزی مهران هستند .تازه اینکه برخی از آنان با زیر پا گذاشتن مقررات مرزی مشکلاتی را هم برای خود و هم برای مامورین کنترل مرز ایجاد کرده اند .

یکی دوشب گذشته مامورین مرزبانی مهران تعداد زیادی از هموطنانمان از زن ومرد گرفتار شده در یک میدان مین محدوده مرز را به داخل کشور هدایت کردند ،این افراد با پرداختن مبلغ قابل توجهی به افراد محلی قصد عبورقاچاقی از مرز داشتند که اینگونه گرفتار می شوند !به این موضوع هم فکر نکرده اند که حتی اگر از میدان مین ،گرسنگی وتشنگی واحیانا اشرار جان سالم به در می برده وراهی عراق می شدند ،چگونه  از سد نیروهای عراقی عبور می کردند ؟مگر غیر از این است به جرم زیر پا گذاشتن مقررات یک کشور وورود غیر مجاز  باید ماهها زندان آن کشور را تحمل کنند!؟

در اتفاقی دیگر ؛چند روز پیش راننده خودرو یکی از شرکت های نفتی فعال در چنگوله قصد عبور تعدادی از هموطنان از طریق مرز را داشته که در دام مامورین مرزبانی گرفتار می شوند ،جالب اینکه این راننده قانون شکن با تیزی یکی از ماموران حافظ مرز را به شدت مجروح کرده وایشان را روانه بیمارستان می کند !

چرا باید اینگونه باشد ؟ اگر این عزیزان عاشق امام حسین هستند ،باید بدانند که امر ولی مقدم است . اگر دلسوخته امامت وولایت هستند ،اگر در شعار سنگ ولایت را بر سینه می زنند باید در عمل هم نشان دهند که ولایتپذیر هستند !مگر می شود فردی ادعای عاشقی ولایت را داشته باشد ،اما به راحتی حرف ولی فقیه زمان را بر زمین انداخته ،قانون را زیر پا بگذارد و به مقررات مرزی و نظامات دو کشور بی احترامی کند؟! کجای این رفتار با ولایتمداری سنخیت دارد ؟

جالب تر اینکه در بین این افراد طلبه ها وروحانیونی حضور دارند که وقتی در شرایط عادی  پای شعار ومنبر ووعظ آنها می نشینی ،آنچنان با حرارت از ولایتمداری سخن می رانند که انسان در خاکی بودن آنها شک وتردید به دل راه می دهد !اما اینجا می بینی که بی توجه به امر ولی فقیه قصد دارند به صورت قاچاق از مرز عبور کنند و برای کشور دردسر ایجاد کنند!از کدام بخش این رفتار ولایتمداری استنباط می شود !؟

باید گفت ؛ برادر وخواهر هموطن ،کشوری که قرار است به صورت قاچاق روانه آن شوید ،استانی از ایران نیست !یک کشور است ،مقررات مرزی دارد ،پلیس دارد ،قانون دارد ،طبق قانون این کشور ،ورود بدون اجازه به آنجا جرم است ،مجرم هم باید مجازات شود .

برادر وخواهر عزیزم !تا دلتان بخواهد در این کشور غضنفرها گل به خودی زده اند !نمونه اش همین موضع اخیر مدیر مسئول یکی از رسانه های مدعی ولایتمداری بود ،دیدید که با اظهارات نسنجیده چه هزینه ای بر کشور تحمیل کرد ! لااقل شما با رفتار غیر قانونی خود قوز بالا قوز نشده وبرای کشور دردسر ایجاد نکنید ،کشور ما دیگر ظرفیت وکشش این حجم از گل به خودی آقایان را ندارد!

برادر خواهر عزیز هموطن ! دوستدار ولایت هستید !مدعی ولایتمداری هستید ؟! انسان ولایتمدار باید در عمل ثابت کند نه در شعار ! اگر امروز به توصیه ولی فقیه زمان گوش فرا نمی دهید ،همین یک نکته کافیست که اثبات کند اگر در شرایط سال 61هجری قرار می گرفتید شما هم به طمع زر عمر بن سعد و یزید بن معاویه در مقابل امام قرار می گرفتید ! مگر چه فرقی دارد ؟! امروز رهبر انقلاب ،ولی امر زمان، امر به قانونمداری می کند شما عکس آن رفتار می کنید ! آیا این نافرمانی برای اثبات پوشالی بودن ادعاها کافی نیست ؟! 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
بی سواد؟ وقتی رهبر میگه نیاین لب مرز منظورش اینه که بیاین. وقتی ارتباط قلبی با رهبر نداری همین میشه دیگه حرفاشو نمیفهمی
پاسخ ها
ایلامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
وقتی بلد نیستی حرف بزنی چرا اصلا حرف می زنید؟! واقعا متاسفم برای امثال شما که همه جا هم هستین و فقط اظهار نظر می کنید. اولا این موضوع چه ربطی به سواد داشت دوما این تحریف سخنان رهبر را از کجا آوردید؟! اتفاقا شما بی سواد هستید که نمی دانید چی بگید و حرف زدن بلد نیستین
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
شما که نیت خوانی می کنید میشه بگین این سواد رو از کجا کسب کردید؟؟
همشهری ایوانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
سلام
سپاس از اقای اسدی ،ممنونم از مطالب خوبشان

و جای،سئوال دارد این شهروندی که نوشته بی سواد و بیانات امام خامنه ای را تحریف کرده و خود را به خواب زنده و ان چیزی دوس دارد را به رهبری عنوان میکند


امام خامنه ای فرمودند امام همه زیارت اربعین در خانه ها بخوانند به علت ویروس کرونا پس حجت بر همگان تمام
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
دیوانگی شاخ و دم لازم نداره .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار