کد خبر: ۹۰۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 02 October 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به قرار گرفتن ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز و خیلی پرخطر کرونا، از کاهش سن فوتی‌های ناشی از ابتلا به کووید - ۱۹ در استان خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه با توجه به روند افزایشی بستری مبتلایان به کرونا و مطابق آخرین بررسی وضعیت این بیماری در خوزستان، ۱۱ شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفته‌اند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: بی‌تفاوتی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شده روند بستری بیماران بدحال افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی افزود: وضعیت فوت ناشی از کرونا نیز بسیار نگران‌کننده است و در چند روز گذشته شاهد فوت افراد جوان و میانسال بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، هیچ سازمان و ارگانی نباید به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه کند و از کسبه و بازاریان نیز درخواست می‌شود در جهت جلوگیری از تعطیلی بازارها برای پیشگیری از کرونا، به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند هیچ گونه خدماتی ارائه نکنند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست‌ها است و انتظار می‌رود مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار