یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای افزایش هوش و IQ تماشای فیلم است؛ تماشای فیلم‌های تحسین‌شده‌ای که جز برترین‌ها و تاثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان هستند و با توجه به محتوایی که دارند نه‌تنها می‌توانند علاقه‌ی شما را در برخی موضوعات تازه به اوج برسانند، بلکه درس‌های زندگی و کاری ارزشمندی را هم به شما آموزش می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 30 September 2020

به گزارش تابناک فارس: فیلم‌های منتخب که برای افزایش ضریب هوشی‌تان توصیه می‌شوند به قرار زیر است.

درون بیرون (Inside out-2015)

انیمیشنی که پنج شخصیت اصلی داستان را که پنج احساس دختری به نام رایلی هستند را نمایش و گسترش می‌دهد. این احساسات در غالب شخصیت‌های جذاب و دوست‌داشتنی بده و بستان کلامی فوق‌العاده‌ای با یکدیگر دارند و می‌توانند با واکنش‌های دلنشین‌شان خنده را به لب هر مخاطبی بیاورند. 

 نامحدود (limitless-2011)

موضوع محوری داستان فیلم بر سر قدرت استفاده از تمامی ظرفیت های مغز انسان است. (براساس نظریات دانشمندان، انسان تا به امروز توانسته فقط از ده یا بیست درصد از مغز خودش استفاده کند که حتی استفاده از سلولهای خاکستری هم جزء بیست درصد محسوب می شود و بقیه قسمت های مغز بدون استفاده مانده است . ) 
 
بازی تقلید (The Imitation Game-2014)

فیلم بازی تقلید روایت گر داستان زندگی سخت و  تلخ ریاضیدان نامدار و پدر علم  کامپیوتر  یعنی آلن تورینگ را در سه برهه تاریخی می باشد. این فیلم با تاثیر شگرفی که بر روی بینندگان خود گذاشت توانست «جایزه انتخاب مردم»، مهمترین جایزه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم تورنتو را از آن خود کند.

یادگاری (Memento-2000)

این فیلم روان شناسانه یکی از آثار کارگردان معروف، کریستوفر نولان است که شامل سکانس‌های سیاه و سفید می‌باشد که روایت آن‌ها خطی است و سکانس‌های رنگی که وقایع به صورت برعکس (از آخر به اول) در آن‌ها در جریان است و در انتهای داستان این دو نوع روایت ‌ها به هم پیوند می‌خورد .

ویل هانتینگ خوب (Good Will Hunting -1997)

فیلم به مقایسه علم با سایر چیزها مثل ثروت می‌پردازد‌. نقش اول فیلم ابتدا فقط به مسایل مادی می پرداخت و تصور می کرد که با تمام مسایل را می تواند با هوش و نبوغ خود حل کند اما مراوده با روان‌شناس به او می‌آموزد که در زندگی گاها می‌بایست به برخی نداهای دیگر نیز توجه کرد‌.

آغازگر (Primer-2004)

این فیلم با ژانر علمی – تخیلی و درام می باشد که توانست جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم ساندنس 2004 را از آن خود کند. داستان فیلم روایتگر چهار مهندس به نام‌های ارون، ایب، رابرت و فیلیپ می باشد که در حال کار بر روی یک اختراع جدید هستند که نمونه ی اولیه ی آن در گاراژ ارون در حال ساخت است.

یک ذهن زیبا (A Beautiful Mind-2001)

ذهن زیبا در واقع روایت زندگی جان نش ریاضیدان و برنده جایزه نوبل اقتصاد است که با مسائلی از جمله از هم گسیختگی روانی مواجه است.

پی (π-1998)

فیلم داستان یک ریاضی دان نابغه به نام ماکسیمیلیان کوهن است که سعی دارد با علم ریاضی ماهیت خدا را کشف کند و برای این کار نظریه‌هایی را هم ارائه می‌دهد. او بیماری صرع دارد و گاه و بیگاه دچار تشنج های شدید عصبی و مغزی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار