مهران حقیقی در گفتگو با تابناک:
سرپرست آتش نشانی شهر سنقر با اشاره به شعار آتش نشانی گفت: آتش نشانی تنها یک شغل و حرفه نیست بلکه عشق است و باید در این راه جان خود را فدا کرد .
کد خبر: ۹۰۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 30 September 2020

مهران حقیقی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهارکرد:هر آتش نشان باید دارای ملاک هایی باشد اولین ملاک آمادگی جسمانی بالا و دیگر ملاک آن علاقه به این حرفه میباشد، باید بتواند از جان خود برای نجات جان دیگران بگذرد این در حالیست که هر کسی قادر به انجام آن نبوده و تنها عشق به این حرفه میتواند جان فدا کردن را ممکن کند .
وی به تعداد نیرو های آتش نشان در سنقر اشاره کرد و افزود:در حال حاضر تعداد 16 نفر به صورت سه شیفت در ایستگاه آتش نشانی سنقر مشغول به کار هستند و خوشبختانه افرادی که در این مجموعه هستند با عشق و علاقه و با کمترین تجهیزات با دل و جان کار می کنند .

سرپرست آتش نشانی سنقر بیان کرد :در شهرستان سنقروکلیایی از خرداد ماه تا آذر ماه فصل آتش سوزی میباشد و بیشترین میزان آتش سوزی را در شهرستان داریم و به طور میانگین روزانه 2 مورد آتش سوزی در شهرستان اتفاق می فتد. که عمده ی این آتش سوزی ها شامل زمین های کشاوری و باغ های شهرستان است .

وی ضمن بیان تعداد عملیات های آتش نشانی اظهار کرد:تعداد عملیات های اطفاء حریق در 6 ماهه اول سال بیش از 150 موررد و جمعا به همراه عملیات امداد و نجات تعداد 200 عملیات تا به این لحظه انجام شده است .

حقیقی با بیان اینکه آتش نشانی در زمان مقابله با کرونا نقش بسزایی را ایفا کرد گفت : در زمان کرونا روزانه بالغ بر 24 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای سطح شهر ، معابر و تمامی ادارات پر رفت و آمد مصرف میشد که باعث خسارت به پمپ های آتش نشانی شد با این حال به صورتت مکرر ضدعفونی ها انجام میشد چراکه که حفظ جان مردم برای ما در اولویت است .

وی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات آتش نشانی سنقر جواب گوی شهرستان نیست خاطرنشان کرد: وضعیت امکانات و تجهیزات شهرستان مطلوب نیست و جوابگوی شهرستان نمی باشد طی صحبت هایی که با شهردار سنقر صورت گرفته و رایزنی هایی که با مسئولان استانی انجام شده قرار بر این شده که دو دستگاه ماشین خریداری شود با این حال نسبت به شهرستان های دیگر از لحاظ تجهیزات وضعیت بهتری را داریم .

سرپرست آتش نشانی سنقر بیان کرد:در شهر سنقر یک ایستگاه آتش نشانی داریم که در حال حاضر سه دستگاه اتومبیل آتش نشانی دارد و که ساختمان آن در حال باز سازی است و طبق وعده هایی که از سوی شهرداری داده شده قرار بر این است با راه اندازی ایستگاه دوم در شهر خدمات رسانی به مردم راحت تر صورت بگیرد با این حال میانگین زمان اعزام نیرو های آتش نشانی در شهر سنقر7 دقیقه میباشد .

حقیقی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهید محمد خسروی ابراز داشت : ای شهید والا مقام در 2 مهر 1397 در روستای دره‌وزم در حین عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمد وی برای نجات جان فردی که به چاه افتاده بود اقدام می کند که دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست میدهد .او از بهترین و فعال ترین نیروهای ما در آتش نشانی بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار