کد خبر: ۹۰۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 30 September 2020

 

افزایش تعاملات ورزشی شهرداری های آستارا و همدان

ایسنا/گیلان شهردار بندر مرزی آستارا از افزایش تعاملات ورزشی و تقویت توریسم ورزشی بین شهرداری های آستارا و همدان خبر داد.

جواد معیتی در سفر خود به کلانشهر همدان و نشست با “عباس صوفی” شهردار پایتخت تاریخ و تمدن ایران، اظهار کرد: همدان به عنوان یک شهر تاریخی، ویژگی های منحصر به فردی دارد که در جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش مهم و تأثیرگذاری را ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه ماهیت تأسیس شهرداری ها در قانون برای همه مناطق کشور یکسان است، ادامه داد: تعامل و همکاری شهرداری ها در اقصی نقاط کشور می تواند زمینه ساز تبادل فرهنگ ها، جذب گردشگر و درآمدزایی باشد.

معیتی، پرداختن به فعالیت های ورزشی را تأمین و تضمین کننده سلامت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: قهرمانانی که در قالب تیم های مختلف ورزشی زیرمجموعه شهرداری ها فعالیت می کنند، زمینه تقویت توریسم ورزشی را افزایش می دهند.

وی با بیان اینکه اگر زیرساخت های ورزشی در محلات افزایش یابد، استعدادها کشف و انحراف جوانان کاهش می یابد، افزود: شهرداری همدان توانسته است زیرساخت های خوبی را در این خصوص فراهم کند که می توانیم از تجربیات ارزشمند آنان بهره مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه “آستارا” جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است و همه ساله حدود ۶ میلیون گردشگر داخلی و خارجی از آن بازدید می کنند، اضافه کرد: شهرداری آستارا با ایجاد خانه کشتی اختصاصی، زمین چمن مینی فوتبال، زمین بسکتبال و والیبال روباز، جاده سلامت به طول ۲ و نیم کیلومتر در جوار پناهگاه حیات وحش لوندویل و سایر زیرساخت ها، سرمایه گذاری خوبی را در محلات مختلف داشته است و در کنار ایجاد این تأسیسات، از ورزشکاران، قهرمانان و فعالیت های ورزشی حمایت مداوم دارد.

آستارا، شهر اقتصادی شناخته شده در شمال کشور

عباس صوفی شهردار همدان در این نشست، تصریح کرد: بندر مرزی آستارا از مناطق اقتصادی شناخته شده در شمال کشور است که همه ساله تعداد بی شماری از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

وی با بیان اینکه طبیعت آستارا و گردنه حیران برای مردم شناخته شده است، ادامه داد: این بندر مرزی توانسته است در زمینه ورزش سرمایه گذاری خوبی را داشته باشد.

صوفی با تأکید بر اینکه پرداختن به توریسم ورزشی می تواند در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل شهرهای مختلف تأثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: برای این منظور باید با برنامه باشیم و بتوانیم از همه امکانات بهره مند شویم.

وی ورزش فوتبال را دارای خصوصیت منحصر به فرد برشمرد و با اشاره به برگزاری پلی آف لیگ دسته دوم باشگاه های کشور بین شهرداری آستارا و پاس همدان، افزود: در کنار برگزاری دیدارها، باید به تبادل فرهنگ ها و افزایش تعاملات و انتقال تجربیات توجه داشته باشیم تا بتوانیم نقش شهرداری ها را در اینگونه فعالیت ها بیش از پیش تبیین کنیم.

شهردار همدان در پایان خواستار افزایش دیدارهای ورزشی در رشته های مختلف بین دو شهر آستارا و همدان شد و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در این زمینه بهره شویم.

به گزارش ایسنا، “جواد معیتی” شهردار آستارا و “میثم الوان پور” عضو شورای اسلامی شهر مرزی بندر آستارا در این سفر نشست های جداگانه ای را با “سیدمسعود عسگریان، ابراهیم مولوی و حسین قراباغی” اعضای شورای اسلامی شهر همدان برگزار کردند و در این دیدارها بر افزایش تعاملات در زمینه های توریسم، ورزش و چگونگی جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف تأکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار