کد خبر: ۹۰۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 30 September 2020

 

امسال ۱۰۸ روستای گیلان از گاز بهره مند می شوند

رشت - ایرنا - معاون مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز گیلان با اشاره به بهره مندی ۲۲ روستای استان از گاز طبیعی در هفته دولت اظهار داشت: با اتمام عملیات گازرسانی به ۸۶ روستای صعب العبور استان تا پایان امسال تعداد روستاهای بهره مند از گاز در استان به ۱۰۸ روستا می رسد.

بهروز مسعودی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به این ۸۶ روستای صعب العبور و کوهستانی در حال انجام است و اتمام گاز رسانی به آنها برای امسال برنامه ریزی شده است.

وی یادآور شد : با گازرسانی به ۲۲ روستای استان طی هفته دولت امسال ۸۱۶ خانوار از گاز طبیعی در استان  بهره مند شدند و  تعداد روستاهای بهره مند به ۲ هزار و ۵۷ روستا  و شاخص گاز رسانی روستایی نیز به ۹۵.۵۵ درصد رسید.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در حال حاضر نزدیک به هفت هزار خانواده در روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد گاز در استان وجود دارد که برای گازرسانی به آنها نیاز به طراحی و اجرای ۳۰۰ کیلومتر شبکه و ۴۳ کیلومتر خط تغذیه هستیم.

مسعودی نیا اضافه کرد :  به منظور اجرای هرچه سریع تر  این پروژه ها، هماهنگی لازم با همه سازمان ها انجام شده  و عوامل اجرایی کار تشکیل و نقطه نظرات و راهکار ها جهت تسریع عملیات مستمر ارایه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت الزامات ایمنی در اجرای پروژه ها اظهار داشت: در این راستا معاونت مهندسی اقدام به نظارت بر تجهیز کارگاه و پایش عملکرد پیمانکار پس از تجهیز کارگاه و حین پروژه به منظور اطمینان از  رعایت الزامات ایمنی می کند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به تمامی شهرهای گیلان و بیش از ۹۵ درصد از روستاهای استان انجام شده است، اظهار داشت: گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان سبب شد تا این شرکت به عنوان یکی از چند شرکت پیشرو در امر گازرسانی از سوی شرکت ملی گاز بعنوان استان معین جهت گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان انتخاب شود.

معاون مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز گیلان اظهار کرد: این شرکت از سال ۱۳۹۸ در منطقه سیستان مشغول عملیات گازرسانی می باشد و تمامی مراحل گازرسانی از طراحی تا اجرا توسط گیلان انجام می شود که در همین راستا با برنامه ریزی انجام شده طراحی پروژه شهر زابل انجام و فاز اول آن اجرایی شده و در سال جاری اجرای پروژه در شهر زابل و چهار شهر دیگر سیستان تداوم دارد.

در حال حاضر بیش از  یک میلیون و ۱۱۰ هزار مشترک گاز طبیعی در استان گیلان، مصرف کننده گاز طبیعی هستند که از این تعداد یک میلیون و ۲۱ هزار متعلق به بخش خانگی، بیش از ۸۳ هزار مشترک مربوط به بخش تجاری، ۵ هزار و ۸۳۵ مشترک در بخش صنعتی، ۹۶ جایگاه CNG مربوط به بخش حمل و نقل و سه مشترک در بخش نیروگاهی می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار