کد خبر: ۹۰۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 30 September 2020

 

 

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با ابراز امیدواری جهت موفقیت طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک در کاهش میزان تصادفات، تاکید کرد: بانوان به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده، نقش بسزایی در نهادینه سازی فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه دارند.

فرماندار رشت با ابراز امیدواری جهت موفقیت طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیک در کاهش میزان تصادفات، تاکید کرد: بانوان به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده، نقش بسزایی در نهادینه سازی فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه دارند.

علی فتح اللهی امروز در همایش طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک که در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تامین رفاه و آسایش و ایمنی انسان‌ها و از نخستین گام‌های دستیابی به توسعه در هر کشوری است، اظهار کرد: عوامل مختلفی چون ساخت پل‌ها و جاده‌های مناسب، نصب تابلوهای رانندگی و ساخت خودروهایی با استحکام و سیستم ایمنی بالا، جهت تامین سلامت و حفظ جان انسان‌ها در جاده‌ها و خیابان‌ها موثر است.

فرماندار شهرستان رشت افزود: انسان به عنوان سازنده خودرو و جاده و در قالب راننده یا عابرپیاده، مهم‌ترین نقش را در این مبحث بر عهده دارد و چنانچه فاقد وجدان کاری، دیدگاه احترام‌گذاری به قانون و نگاه توسعه گرایانه باشد، می‌تواند بیشترین مشکلات را رقم بزند.

وی با بیان اینکه رعایت قانون مساوی با ایجاد امنیت است، خاطرنشان کرد: تعداد آمار کشته شدگان بر اثر سانحه تصادف پس از انقلاب در کشور ما، بیش از میزان تعداد شهدای هشت سال دفاع مقدس است و این نشاندهنده این است که عدم رعایت قانون و بی احتیاطی می‌تواند خسارتی ویرانگرتر از جنگ را برای یک جامعه در پی داشته باشد.

وی آمار تصادفات رانندگی در کشورهای توسعه یافته را به نسبت کمتر از دیگر کشورها خواند و افزود: اگر می‌خواهید در مقابل قانون نباشید باید پشت قانون باشید، از این رو فرهنگسازی مناسب در این بحث بسیار تاثیرگذار است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه هر انسانی باید خود به مانند یک پلیس برای خویش و دیگران باشد، تصریح کرد: در این خصوص بانوان به عنوان نخستین آموزگاران در خانواده جهت انتقال مفاهیم اولیه زندگی و با توجه به اینکه بخش اعظمی از تربیت نسل آینده کشور را بر عهده دارند، می‌توانند نقش موثرتری را ایفا کنند.

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه رانندگی خانم‌ها منظم‌تر و دقیق‌تر و آمار ثبت شده از میزان جرائم رانندگی ثبت شده از سوی آنان کمتر است، تصریح کرد: همراهی زنان جامعه با اقشار مختلف در قالب طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک و در راستای توسعه انضباط ترافیکی در سطح مواصلاتی درون و برون شهری استان موجب موفقیت این طرح می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح، بانوان بتوانند مروج خوبی جهت فرهنگ صحیح ترافیک در بین خانواده خویش و همچنین در سطح جامعه باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار