مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه مرکز ۱۶ ساعته این شهرستان در باغ‌گل به صورت رایگان به افراد مشکوک به کووید ۱۹ خدمات ارایه می‌دهد بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۲ هزار و ۴۰۰ مورد نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا انجام شد که از این تعداد تست بیش از ۸۰۰ نفر مثبت و در بیمارستان‌های این شهر بستری شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 29 September 2020
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در سه بیمارستان امام حسین (ع)، تامین اجتماعی دکتر غرضی و بیمارستان مهر این شهرستان بستری است و روند همچنان رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا،محسن ترکاشوند اظهار داشت: از هشتم و نهم شهریور روند ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان سیر صعودی به خود گرفت و بین روز‌های ۱۷ تا ۲۴ شهریور بالاترین میزان بستری و مرگ و میر را در بین بیماران داشتیم که این روند تا به امروز همچنان ثابت است.

وی افزود: علاوه بر بیماران بستری و افرادی که تست از آن‌ها گرفته می‌شود، روزانه افراد مشکوک به این بیماری در مطب‌ها، کلینیک‌های دولتی و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و به صورت سرپایی خدمات می‌گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه مرکز ۱۶ ساعته این شهرستان در باغ‌گل به صورت رایگان به افراد مشکوک به کووید ۱۹ خدمات ارایه می‌دهد بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۲ هزار و ۴۰۰ مورد نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا انجام شد که از این تعداد تست بیش از ۸۰۰ نفر مثبت و در بیمارستان‌های این شهر بستری شده‌اند.

ترکاشوند تعداد جان‌باختگان از کووید ۱۹ را در این شهرستان ۹۷ مورد عنوان کرد و ادامه داد: از نظر جمعیتی تعداد ابتلای مردان و زنان در این شهرستان تقریبا با هم برابر است، اما میزان ابتلا در جامعه شهری و روستایی با یک اختلاف معناداری مواجه است و از هر ۱۰۰ بیمار؛ ۸۰ بیمار شهری و ۲۰ بیمار روستایی است.

وی افزود: تعداد زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ در ملایر به موقع شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند و زایمان آن‌ها به خوبی و بدون مشکل انجام شد و مرگ و میری در این زمینه نداشتیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان امام حسین (ع) سه بخش با ۶۰ تخت و در بیمارستان دکتر غرضی نیز سه بخش با ۶۰ تخت برای بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ تجهیز شده و یک بخش بیمارستان مهر نیز مختص اطفال مبتلا به این بیماری است.

ترکاشوند با بیان اینکه هم اکنون در موقعیت A قرار داریم و در هر کدام از بیمارستان‌ها هنوز از ۶۰ تخت بستری عبور نکردیم ادامه داد: به‌تازگی یک دستگاه اکسیژن‌ساز برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع) نصب و ۶ تخت آی. سی. یو جدید نیز در این بیمارستان برای این بیماران راه‌اندازی شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر مشکل کمبود اکسیژن برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نداریم و نصب و راه‌اندازی یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۱۴۰۰ لیتری نیز در بیمارستان مهر ملایر در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره زنگ خطر افزایش کرونا و قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز گفت: با توجه به محدود بودن ظرفیت‌های بهداشت و درمان، تجهیزات، تعداد بیمارستان‌ها و توان کادر درمان، اگر وضعیت به همین روال پیش برود، دچار فرسودگی در امکانات، تجهیزات و کادر درمان خواهیم شد و با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر

ترکاشوند تاکید کرد: باید تمهیدات، محدودیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدیدی اتخاذ شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها نظارت خود را در این زمینه افزایش دهند و با آگاه‌سازی مردم، به این حوزه کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه خطر ویروس کرونا باید بیش از گذشته برای مردم ملموس باشد و این بیماری را جدی بگیرند اظهار داشت: طی چهار روز گذشته ۱۴ نفر از کادر درمان ملایر به کووید ۱۹ مبتلا شدند و تاکنون ۱۵۰ نفر از کادر درمان و مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان به این بیماری مبتلا شده‌اند که نگران‌کننده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر زنان خانه‌دار را دارای بیشترین میزان آلودگی به بیماری کووید ۱۹ و کانون اصلی این بیماری را مهمانی‌های خانوادگی دانست و خواستار لغو مسافرت‌ها، مهمانی‌ها، حضور پیدا نکردن مردم در فضا‌های سرپوشیده، مراکز خرید و فضا‌های عمومی و تا حد امکان آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان شد.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: تا قبل از اینکه داروی «رمدسیویر» برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تجویز شود، درمان رایگان بود، اما پس از ورود این دارو به چرخه درمان و با توجه به اینکه این دارو زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیست، مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کرده است که امیدواریم بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا این دارو زیرپوشش بیمه برود.

وی همچنین به آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری آنفلوآنزا اشاره و بیان کرد: هنوز واکسن آنفلوآنزا وارد شهرستان نشده است و هیچ دستورالعملی در این زمینه دریافت نکردیم.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز/۸ مهر/ اعلام کرد: تاکنون ۴۵۳ هزار و ۶۳۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۹۸۶ نفر رسیده است.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۶۷۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۸۴۷ نفر از آن‌ها بستری شدند و در عین حال خوشبختانه تاکنون ۳۷۸ هزار و ۷۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار