نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: ایران دچار کمبود آب یا خشکسالی نیست بلکه در واقع دچار بحران مدیریت منابع آبی شده است.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 29 September 2020

آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با برخی مسئولان شهرستان با اشاره به بارندگی‌های دو سال اخیر کاشان اظهار داشت: متأسفانه از این فرصت خوب نتوانستیم استفاده بهینه کنیم و بخش زیادی از آب باران از دست رفت.

وی با بیان اینکه باید از این نعمت خدادادی برای تقویت سفره‌های زیرزمینی آب استفاده می‌شد، ابراز داشت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تأمین منابع آبی در بازه‌های زمانی ۱۰، ۲۰ و ۵۰ ساله پیش بینی شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه در کشور به جای بحران آب، بحران مدیریت آب داریم، تصریح کرد: با وجودی که در منطقه گرم و خشک قرار داریم اگر از منابع آبی خود خوب و مدیریت شده استفاده کنیم می‌توانیم بسیاری از بحران‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره با اینکه در کاشان خوشبختانه صنایع کم آب بر وجود دارد، بیان داشت: با وجود این باید از پساب تولید شده از این واحدها حداکثر استفاده را کرد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه پیش‌از این طرح‌های خوبی در حوزه آب در زمان دولت‌های قبلی به بهره برداری رسید، یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر کمبود اعتبارات در بسیاری از بخش‌ها سبب شده است که طرح‌های آب و فاضلاب با مشکل روبرو شود.

وی با بیان اینکه ایران با وجود اینکه در منطقه گرم و خشک وجود دارد ولی به آب‌های آزاد دسترسی دارد، افزود: شمال و جنوب ایران دو منبع آبی بزرگ و شناخته شده و استراتژیک وجود دارد که باید از این دو پتانسیل به بهترین نحو در راستای رفع مشکلات آبی کشور استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار