مدیر عامل هلال احمر کرمانشاه گفت:به واسطه بیش زلزله از سال ۹۶ تا ۹۸ و سیل ۹۸ ، ناوگان لجستیک جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه دچار فرسودگی شده است که امیدواریم یکی از دستاوردهای سفر ریاست هلال احمر کشور به استان کرمانشاه ارتقا و به روز رسانی ناوگان خودرویی استان باشد.
کد خبر: ۹۰۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 29 September 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، فرزین معتمدی در نشست که با حضور همتی رئیس جمعیت هلال احمر کل کشور در استانداری استان برگزار شد اظهار کرد: امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در زلزله آبان ۹۶ به بیش از ۳۵۰ هزار نفر خدمات امدادی از قبیل اسکان اضطراری توزیع اقلام غدایی وسایر خدمات امدادو نجات را ارائه دادند.

وی در ادامه افزود: در درمان اضطراری و توان بخشی در حوادث با ثبت یک رکورد بین المللی استان کرمانشاه توانست اولین بیمارستان سریع احداث را در شهرستان سرپل ذهاب ۱۰ ساعت پس از زلزله راه اندازی کنند و در طی۴ روز اول ۳۵ تخت به بیش از ۸ هزار مصدوم خدمات درمانی ارائه دهند و با استقرار تیم های آی سی یو و توان بخشی در مدارس طی ۵ ماه به ۲۵ هزار نفر خدمات درمانی بهداشتی و توان بخشی ارائه دهند.

معتمدی در ادامه جلسه بیان کرد: امداد گران جمعیت هلال احمر در طی فروردین ۹۸ با اقدامات پیش گیرانه ی انجام دادن که خسارت ناشی از سیل را به حداقل ممکن رساندن در اربعین سال ۹۸ پس از باز گشایی مرز خسروی در یک عملکرد بی نظیر و بدون بهرگیری ازتوان استان های امید در ایام اربعین به استقبال زائرین با برپایی ۲ اردوگاه اسکان اضطراری ب بیش از ۹۰ هزار زائر خدمات اسکان اضطراری ارائه گردید و در یک شب به طور اضطراری به بیش از ۱۰۰۰ نفر زائر در عراق توسط هلال احمر اسکان اصظراری داده شدند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در دروان کرونا گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا بیش از ۴۳۰ هزار ماسک بین نهادهای نظامی دولتی دانشگاه علوم‌پزشکی اداران دولتی و غیر دولتی به صورت رایگان توزیع گردید غربال گری بیش از ۸۷۰ هزار نفر مسافر در ۳۵ تست گروهی و اعلام هشدار در خانه بمانید توزیع اقلام بهداشتی در مناطق حاشیه ی و بیماران خاص از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر بود.


رئیس هلال احمر استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در پی فرمایشات مقام‌معظم رهبری مبنی بر پویش همدلی و کمک بیش از ۹ میلیون بسته های معیشتی به افرادی که بنا بر هر دلیلی تحت شرایط کرونا متاثر شده بودند و تحت پوشش هی نهاد حمایتی نبودند توزیع شده است.

وی در ادانه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ۱۶ پایگاه بین جاده ثابت و ۵ جایگاه موقت فصلی دارد که امدادگران، ایثار گرانه در این پایگاها مشغول به خدمت رسانی جهت نجات جان انسان ها هستند .

معتمدی در ادامه گفت: در شهرستان های سرپل ذهاب،هرسین وکنگاور شاهد حوادث بین جاده ای بسیاری هستیم. که امیدوارم با دستور ریاست سازمان هلال احمر کشور و حمایت های همیشگی ایشان و استاندار  در این جلسه تصمیمات خوبی در جهت صدور مجوز تاسیس پایگاه امداد و نجات در شهرستان های فوق صورت پذیرد .شهرستان های پاوه، قصرشیرین، جوانرود و گیلان‌غرب پایگاهای دارند که در داخل شهر این شهرستان ها نمیباشد که امیدواریم با تدابیر و تفاهم نامه های که دراین جلسه منعقد می شود بحث امداد و نجات در این شهرستان ها متحول گردد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: به واسطه بیش زلزله از سال ۹۶ تا ۹۸ و سیل ۹۸ ، ناوگان لجستیک جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه دچار فرسودگی شده است که امیدواریم یکی از دستاوردهای سفر ریاست هلال احمر کشور به استان کرمانشاه ارتقا و به روز رسانی ناوگان خودرویی استان باشد،همچنین به واسطه تلاش های شبانه روزی شما انبارهای ستادی شهرستانها در وضعیت مطلوبی از نظر وجود چادر و اقلام ۱۶گانه امدادی هستند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 معتمدی در پایان تصریح کرد: از استاندار کرمانشاه به واسطه حمایت ها وارتقا امداد و نجات استان تقدیر و تشکر می کنم. چرا که یکی از اهداف اصلی توسعه زیر ساخت های امداد رسانی در حوادث که مد نظر ریاست هلال احمر است راه اندازی خانه های هلال است که با دستور استاندار ۳۱۸ خانه در روستا های مختلف سطح استان جهت راه اندازی خانه های هلال در خدمت جمعیت هلال احمر قرار گرفت که این مهم باعث افزایش سطح اگاهی روستاییان خود امدادی و ارائه و کمک رسانی سریع توسط احاد مردم هنگام بردز حوادث خواهد بود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار