گروه‌های دریافت کننده مرحله نخست واکسن آنفولانزا در استان فارس مشخص شدند.
کد خبر: ۹۰۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 29 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گروه‌های دریافت کننده مرحله نخست واکسن آنفولانزا را اعلام کرد.
دکتر عبدالرسول همتی گفت: بر اساس دستورالعمل کمیته علمی وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور موظف به تزریق واکسن برای گروه‌های مرحله نخست شده اند و این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حال انجام است.

او با اعلام گروه‌های تعیین شده برای این مرحله افزود: مادران بارداری که دارای نمایه توده بدنی بالای ۳۰ و یا بیماری زمینه‌ای بوده و تحت پوشش مراقبت‌های بهداشتی هستند، مبتلایان به بیماری‌های تالاسمی، بیماران پیوند اعضا و بیماران تحت دیالیز در فاز نخست دریافت واکسن آنفولانزا تعریف شده اند.
این مقام مسوول دیگر گروه‌های تعریف شده برای مرحله نخست را سالمندان ساکن در خانه‌های سالمندان، کودکان ساکن در شیرخوارگاه‌های بهزیستی و تیم‌های بهداشتی و درمانی که به صورت مستقیم با بیماران کرونا در ارتباط هستند اعلام کرد.

دکتر همتی با تاکید بر اینکه مرحله نخست واکسیناسیون تنها برای گروه‌های یاد شده انجام می‌گیرد، از عموم مردم خواست تا از مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها و یا دیگر واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه پرهیز کرده و با ازدحام در این مراکز، خود را در معرض خطر ابتلا به کرونا و دیگر بیماری‌های مسری تنفسی قرار ندهند.
معاون بهداشت دانشگاه اظهار کرد: روش کار به این نحو تعریف شده که لیست گروه‌های موردنظر مربوط به مرحله نخست واکسیناسیون آنفولانزا از سامانه‌های موجود استخراج شده و به تدریج طی روز‌های آینده با افراد تماس برقرار می‌شود.
او ادامه داد: در تماس کارشناسان با گروه‌های یاد شده، مکان، تاریخ و ساعت واکسیناسیون اعلام می‌شود تا این اقدام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون ازدحام جمعیت صورت گیرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: واکسن آنفولانزا هیچگونه مصونیتی در برابر کروناویروس برای افراد در پی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار