معاون استاندار قم با اعلام محدودیت‌های کرونایی در استان قم گفت: از فردا محدودیت‌هایی با توجه به پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار در قم اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 29 September 2020

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور صبح امروز در بیست و پنجمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، غفلت ستاد ملی مبارزه با کرونا با حدود اختیارات استاندارها را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: استاندارها نمی‌توانند بدون ابلاغ ستاد ملی کرونا دستور به تعطیلی بخش یا ارگانی را صادر کرده و محدودیت ایجاد کنند.

وی نحوه اجرایی تعطیلی‌های بهمن و اسفندماه سال 98 را تشریح کرد و افزود: تعطیلی‌های بهمن‌ماه و اسفندماه با ابلاغ و مصوبات ستاد ملی کرونا بوده و بعد از رفع محدودیت‌ها باز هرگونه تصمیم سلبی و محدودساز باید در ستاد ملی گرفته‌شده و بعد از بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی‌ها در چند هفته گذشته حساسیت‌ها بالا رفته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم ادامه داد: با پیگیری استاندار قم و دانشگاه علوم پزشکی و ارائه آمارها به ستاد ملی کرونا مصوبات جدید درباره استان قم و تعدادی از استان‌ها اتخاذشده است.

وی محدودسازی در استان‌ها را به مدت یک هفته با صلاح‌دید استاندارها و تأیید وزیر کشور و وزیر بهداشت اعلام کرد و گفت: از فردا محدودیت‌هایی با توجه به پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار در قم اجرایی می‌شود.

سلیمان پور لیست امکان و مشاغل شامل تعطیلی و محدودیت‌های استان قم را بیان کرد و گفت: فعالیت و پذیرایی رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها و بستنی‌فروشی‌ها فقط به‌صورت بیرون بر امکان داشته و امکان سرو در این مکان‌ها ممنوع است.

وی از تعطیلی کلیه بوستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: شهربازی‌ها، مهدهای کودک‌ها و خانه‌های بازی در سطح شهر نیز در هفته آینده تعطیل بوده و شهرداری به‌عنوان متولی بخشی از این مکان‌ها به تعطیلی آن‌ها نظارت کافی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم ادامه داد: تعطیلی کلیه گیم نت‌ها و محل‌های بازی سرپوشیده نیز در دستور کار قرارگرفته و استخرها، سالن‌های ورزشی و بدن‌سازی نیز تا اطلاع ثانوی باید تعطیل شوند.

وی ممنوعیت برگزاری مراسم در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و امکان متبرکه را نیز بخشی از محدودیت‌های استان قم عنوان و تصریح کرد: برگزاری مراسم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و بقاء امامزادگان و حرکت دستجات در اربعین امام حسین(ع) و تعزیه‌خوانی ممنوع است.

سلیمان پور ادامه داد: برگزاری کلیه آزمون‌های جوامع صنفی، غیر صنفی و همایش‌های تعطیلی بوده و کلیه مراکز آموزشی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی و سایر مؤسسات تعطیل و خدمات خود را به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه دهند.

وی هرگونه تجمع و تشکیل کلاس حضوری را ممنوع دانست و تأکید کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌ها و توزیع نذورات در سطح استان ممنوع بوده و اعمال محدودیت در آرامستان‌ها و تشویق مردم در عدم حضور در مراسم تشیع و تدفین در دستور کار قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار