اصلاح شاخص بورس در ایستگاه آخر؟
در نخستین ساعت معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران شاخص بورس با افت ۳۰ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بازگشت.
کد خبر: ۹۰۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 29 September 2020

قلم‌نیوز:صبح امروز در حالی بورس اوراق بهادار تهران کار خود را آغاز کرده که بازار تحت تاثیر صحبت‌های دیشب محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، انتظار تعدیل را داشته است.

در این میان هر چند فشار فروش همچنان در اکثر نماد‌ها مشهود است، اما حجم و ارزش معاملات تا این لحظه یعنی دقیقا یک ساعت پس از آغاز جلسه رسمی معاملات نشان دهنده افزایش تمایل خریداران و نشانه‌ای بر پایان اصلاح است.

بر این اساس تاکنون یعنی ساعت ۱۰ جلسه معاملاتی روز سه شنبه؛ ۸ مهر ۱۳۹۹ شاخص بورس اوراق بهادار تهران با افت ۳۰ هزار و ۳۷۶ واحدی پس از شکستن کف کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تا لحظه تنظیم این خبر به یک میلیون و ۴۸۵ هزار واحد رسید.

 

فارس در نخستین ساعت معاملات با تاثیر ۴ هزار و ۴۷۰ واحدی بیشترین تاثیر را بر افت شاخص داشته است. همچنین نماد‌های فولاد، فملی، شبندر، وبملت و وغدیر با تاثیر منفی و نماد تاپیکو با تاثیرگذاری مثبت تا به این ساعت بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس گذاشته اند.

اما معاملات در فرابورس ایران متعادل‌تر در حال پیگیری است؛ به این ترتیب که شاخص فرابورس تنها افتی معادل ۱۴۲ واحد را در یک ساعت نخست معاملات تجربه کرده است و همچنان در کانال ۱۷ هزار واحدی است.

نمادهای آریا و زاگرس دارای بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس تا به این لحظه بوده اند.

اما آنچه از معاملات امروز و تقویت طرف تقاضا مشهود است می‌توان انتظار نیمه دوم متفاوت و یا حتی پایان اصلاح فرسایشی شاخص بورس را در جلسه معاملاتی امروز متصور بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار