کد خبر: ۹۰۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 29 September 2020

حسین شریعتمداری تاکید کرد: برداشت اینجانب از نظر آیت الله سیستانی با آنچه ایشان فرموده بودند همخوانی نداشته است که به خاطر این خطای ناخواسته از محضر معظم‌له پوزش می‌خواهم و امید آن که عذر تقصیر اینجانب را بپذیرند.

به گزارش ایرنا، حسین شریعتمداری در پیام عذرخواهی خود اظهار داشت: استناد اینجانب در یادداشت مورد اشاره به متن فارسی بیانیه‌ای بود که دفتر حضرت آیت الله سیستانی در باره ملاقات معظم‌له با خانم "جینین هینیس پلاسخارت” نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق منتشر کرده بود. برداشت نگارنده از بیانیه یاد شده آن بود که حضرت ایشان خواستار نظارت مستقیم سازمان ملل بر انتخابات آینده عراق شده‌اند.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: خوشبختانه دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی (دام عزّه) درپی انتشار یادداشت کیهان توضیحی ارائه کرد که نشان می‌داد برداشت اینجانب با واقعیت فاصله داشته است و حضرت ایشان آن گونه که در بیانیه دفتر معظم‌له آمده است خطاب به نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل فرموده‌اند " باید در مراحل مختلف برگزاری آن (انتخابات) روند شفافیت مراعات شود و نظارت بر آن به صورت جدی و با هماهنگی بخش مربوطه در هیات سازمان ملل متحد صورت پذیرد " و در ادامه آمده است "بیانیه یاد شده از نظارت بر انتخابات توسط سازمان ملل سخن نمی‌گوید بلکه از هماهنگی نظارت با ضوابط سازمان ملل سخن می‌گوید و معنای آن این است که نظارت صرفاً از سوی عراقی‌ها صورت می‌گیرد ولی ویژگی اشخاص ناظر و ضوابط اعمال شده در اجرای انتخابات با ضوابط سازمان ملل همخوان باشد تا جای هیچ گونه اعتراض و ایراد از طرف برخی گروه‌های ذی‌ربط در صحت انتخابات وجود نداشته باشد ".

وی افزود: همانگونه که ملاحظه می‌شود منظور ایشان همخوانی نظارت با ضوابط سازمان ملل بوده است و نه نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق. از این روی برداشت اینجانب از نظر حضرت آیت الله سیستانی با آنچه ایشان فرموده بودند همخوانی نداشته است که به خاطر این خطای ناخواسته از محضر معظم‌له پوزش می‌خواهم و امید آن که عذر تقصیر اینجانب را بپذیرند.

یادداشت حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه‌ کیهان با عنوان «برخاسته از ارادت» به دیدار روز ۲۳ شهریور ماه حضرت آیت‌الله سیستانی یکی از مراجع عالیقدر و فرهیخته شیعیان، خانم «جینین هینیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق باز می‌گردد که با بازتاب های فراوانی بویژه در کشور عراق داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار