کد خبر: ۹۰۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 29 September 2020

 

 

 

اسماعیل میرغضنفری عصر دوشنبه در جلسه ستاد کرونا اظهار داشت : متاسفانه کرونا زندگی همه اقشار جامعه را تحت شعاع خود قرار داده است و هرچه پیش می رویم این آسیب‌ها مشهود تر ‌می شوند.

وی با بیان اینکه نمی توان کلیه مراسم ها مانند نمایشگاه ها، مسابقات ورزشی، فعالیت های اجتماعی و اقتصادی را بطور کامل تعطیل کرد، متذکر شد : گاهی شاهد تندروی هایی از سوی برخی مسئولان برای برگزاری مراسم های مختلف هستیم اما ابلاغیه مقام معظم رهبری در این زمینه فصل الخطاب است.

وی تاکید کرد : مسئولیت برگزاری هرگونه مراسمات مذهبی، ورزشی و غیره برعهده دستگاه و سازمان های متولی بوده و نظارت آن با شبکه بهداشت و درمان شهرستان می باشد، اگر مجموعه بهداشت و درمان به عنوان ناظر اصلی اعلام کند رفتاری پر مخاطره ‌است در وهله اول با تذکر و مذاکره و سپس از ابزار بازدارنده استفاده می کنیم.

میرغضنفری در خصوص برگزاری مراسم اربعین و پیاده روی حرم تا حرم نیز گفت : باید بتوانیم با توجه به شرایط و زمان تصمیمات مقتضی بگیریم به همین منظور در روز اربعین مراسم راهپیمایی برگزار نمی شود.  

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی نیز گفت : بر اساس مصوبات این ستاد هر متولی که بخواهد تجمعی برگزار کند باید از فرمانداری و رئیس ستاد کرونا مجوز لازم را اخذ کرده و کلیه پروتکل های بهداشتی را رعایت کند.  

دکتر بابک صیاد با اشاره به وضعیت قرمز انزلی یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی اولین شبکه ای بود که اقدام به راه اندازی مرکز ۱۶ ساعته کووید ۱۹ در جنب اداره مخابرات این شهرستان کرد.

وی افزود: این مرکز با کادر پزشکی و پرستاران مجرب از افراد مشکوک به کرونا، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران دیابتی، فشار خون بالا آزمایش پی سی آر بعمل می آورد.

وی خاطر نشان کرد : افراد عادی متقاضی انجام تست پی سی آر نیز می توانند با پرداخت مبلغ ۲۳۴ هزار تومان (نرخ دولتی) این آزمایش را انجام دهند.

وی درخصوص واکسن آنفولانز نیز گفت : این واکسن بزودی در دسترس متقاضیان قرار خواد گرفت. در حال حاضر پارت اول آن در بیمارستان شهید بهشتی انزلی در بین پرستاران بخش آی سی یو، پزشکان، بخش عفونی، بیماران دیالیزی، تالاسمی و بیماران پرخطر توزیع شده و سالمندان و گروهای پرخطر نیز در مراحل بعدی این واکسن را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین از اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت به پایلوتی استان گیلان خبر داد و افزود : در این طرح یک نفر از اعضای توانمند هر خانواده بعنوان سفیر سلامت انتخاب شده و به ثبت اطلاعات سلامت در دفترچه های مراقبت می پردازد که این امر به خود مراقبتی افراد کمک می کند.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و از اولین شهرهایی بود که در دوران شیوع ویروس کرونا وضعیت آن قرمز اعلام شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار